صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اعتراض مسافران به تاخیر 18 ساعته پرواز مسکو - تهران

ظهر دیروز (پنجشنبه) پس از بروز نقص فنی در کار یک موتور هواپیمای ایرباس 320 ماهان ایر هنگام آغاز پرواز شماره W5- 078 برگشت از مسکو، بیش از 300 مسافر مجبور شدند برای اعزام هواپیمای جایگزین از تهران تا صبح امروز شرایط ترانزیتی فرودگاه ونوکوو در پایتخت روسیه را تحمل کنند.
کد خبر : 101787

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، زمین گیر شدن هواپیما قبل از پرواز، سبب شد از بروز یک حادثه ناگوار که می توانست در آسمان رخ دهد، جلوگیری شود و مسافران نیز پس از انتظار طولانی مجبور به ترک هواپیما و تحمل انتظار در سالن ترانزیت فرودگاه شدند.
از سوی دیگر با توجه به عبور مسافران از گذرگاه های کنترل مرزی و همچنین ثبت مهر خروج، امکان ارائه خدمات استراحتی مطلوب فراهم نشد و اعتراض های مختلف مسافران را در پی داشت که برای پایان این وضعیت لحظه شماری می کردند.
براساس اطلاع رسانی اولیه به مسافران بروز نقص فنی در یک قطعه الکترونیکی مرتبط با موتور سبب توقف پرواز شد و کارشناسان فنی روسی نیز نتوانستند آن را رفع کنند.
از ساعت 13 دیروز که مسافران مجبور به ماندن در فرودگاه شدند تا اینکه هواپیمای جایگزین از ایران برسد، گروه اداری ماهان ایر مستقر در مسکو با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه هماهنگی های لازم را برای کاهش مشکلات با مقام های روسی انجام دادند، ولی با توجه به مقررات خروج مرزی، عبور مسافران از مرز فرضی فرودگاه و سطح پایین خدمات فرودگاهی، بسیاری از مسافران از این وضعیت گله مند بودند.
ماشاالله عسگری همت مدیر منطقه ای هواپیمایی ماهان در این زمینه گفت: تمامی اقدام های ممکن برای اینکه مسافران در راه مانده زودتر به ایران بازگردند و شرایط حضور آنان در فرودگاه مسکو نیز مناسب تر باشد، انجام گرفت، ولی همزمان باید محدودیت های فرودگاهی و مرزی روسیه نیز رعایت می شد.
از سوی دیگر با وجود اعلام آمادگی ماهان ایر برای انتقال تمامی مسافران به هتل تا رسیدن پرواز بعدی، به علت اینکه بخش اصلی مراحل خروج مرزی کامل شده بود و براساس مقررات روسیه بازگشت ممکن نبود، این کار امکان پذیر نبود.
همزمان با توجه به اینکه شهروندان برخی کشورها از جمله چین برای سفر به روسیه نیازی به روادید ندارند یا اینکه به صورت فوری ویزای فرودگاهی صادر می شود، به گفته برخی مسافران، چندین تبعه خارجی در پرواز ماهان ایر که منع خروج مجدد از فرودگاه را نداشتند، به هتل انتقال یافتند.
از سوی دیگر، یکی از مسافران که پروازهای کاری زیادی به خارج از ایران انجام می دهد گفت: فرودگاه های مسکو از جمله ونوکوو بر خلاف بسیاری از فرودگاه های کشورهای مختلف جهان بویژه اروپایی، امکانات کمتری برای حل این مشکلات دارد یا اینکه تمایلی برای رسیدگی به آن وجود ندارد.
یکی از مسافران دیگر با ابراز خرسندی از اینکه نقص فنی پیش از پرواز مشخص شد، گفت: سرویس دهی فرودگاهی برای مسافران گرفتار در این وضعیت مناسب نیست و شرکت های هواپیمایی ایرانی فعال در روسیه با توجه به احتمال تکرار این وضعیت باید تدابیر لازم را بیاندیشند و مذاکرات لازم را برای ایجاد شرایط استراحت مطلوب برای مسافران در چنین و ضعیتی ایجاد کنند تا شهروندان ایرانی جذب شرکت های هواپیمایی خارجی نشوند.
همچنین بنا به اعلام نمایندگی ماهان ایر، قطعه های لازم برای تعمیر هواپیمای زمین گیر شده ایرباس و رفع نقص موتور آن به مسکو انتقال یافته که پس از نصب و بررسی های ایمنی نهایی، هواپیما به تهران بازخواهد گشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر