صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۷:۲۰ | ۱۲ / ۰۹ /۱۴۰۴
| |

اسدی: اتمام پروژه ساختمان جدید ۲۰ میلیارد تومان هزینه داشت/ هنوز بدهکار هزینه هایی هستیم که از سال ۹۸ باقی مانده است

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: هزینه تکمیل ساختمان نیمه کاره ۲۰ میلیارد تومان برای فدراسیون هزینه داشت.
کد خبر : 1016180

به گزارش خبرگزاری آنا، در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه ساختمان جدید فدراسیون دوچرخه سواری، رسول اسدی در خصوص این مراسم گفت: یکی از معضلات حوزه دوچرخه‌سواری، همان‌طور که اهالی ورزش به‌خوبی می‌دانند، موضوع ساختمان و فضای اداری بود که چندین سال گریبان فدراسیون را گرفته بود. با همت همکارانم در فدراسیون و حمایت‌های وزارت محترم ورزش و کمیته ملی المپیک، امروز شاهد افتتاح این پروژه هستیم.

وی افزود: البته این تنها یک ساختمان یا دو ساختمان نیست؛ چند ماه قبل نیز ما مرکز سنجش فدراسیون دوچرخه‌سواری را افتتاح کردیم. وزیر ورزش با توجه به مأموریتی که در حوزه استفاده از هوش مصنوعی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای این موضوع داشتند، علاقه بسیاری داشتند که از این مرکز سنجش بازدید کنند. امروز هم به بهانه افتتاح ساختمان، افتخار داریم در خدمت ایشان باشیم و فعالیت‌های مرکز سنجش را ملاحظه کنند.

اسدی گفت: تمام این زیرساخت‌ها برای کسب مدال ایجاد می‌شود. امیدواریم که رشته دوچرخه‌سواری، که رشته‌ای پرمدال است و چندین سال است که متأسفانه در چرخه مدال‌آوری کمی کمرنگ شده  دوباره بتواند به شرایط مطلوب بازگردد. برای موفقیت در این مسیر، نیاز به زیرساخت مناسب و یک فضای اداری استاندارد داشتیم که امروز این اتفاق افتاده و علاوه بر آن، زیرساخت‌های فنی نیز ایجاد شده است.

او ادادمه داد: در بخش تجهیزات، گام‌های بسیار خوبی برداشته‌ایم. در بخش جاده، تجهیزات موردنیاز تهیه شده است. البته مسیر سختی پیش روی ما در حوزه پیست وجود دارد که باید با حمایت و تأکید مقام‌های وزارت این مسئله نیز عملی شود. همچنین در بخش کوهستان و بخش‌های دیگر نیز امیدواریم با رفع موانعی که روزبه‌روز از سر راه فدراسیون و جامعه دوچرخه‌سواری برداشته می‌شود، بتوانیم دوباره به چرخه مدال‌آوری بازگردیم.

وی افزود: یک پروژه پیست چوبی ۲۰ سال است که در ساری رها شده است. در مورد سابقه این پروژه هم باید بگویم قرار بود این طرح چند سال پیش انجام شود. فکر می‌کنم سال ۹۸ بود که فروش دو واحد و نیم ساختمان در خیابان ورزنده انجام شد و این پروژه آغاز شد، اما همان سال نیمه‌کاره رها شد و با حدود سی تا چهل درصد پیشرفت، در دوران مدیریت‌های مختلف ادامه پیدا نکرد. با حمایت‌های ویژه وزارت ورزش، در سال ۱۴۰۴ این پروژه به سرانجام رسید. درواقع شش سال طول نکشید. ما از ابتدای امسال، در مدت هفت تا هشت ماه، این پروژه نیمه‌کاره را تکمیل کردیم. البته بخشی از هزینه‌ها قبلاً انجام شده بود، اما برای تکمیل آن حدود بیست میلیارد تومان هزینه شد.

وی درباره جذب استعدادها ها افزود: یک پروژه عظیم را تحویل گرفتیم و پروژه ساختمان و مرکز سنجش و تهیه تجهیزات را به پایان رساندیم، اما هیچ‌وقت از موضوع استعدادها غافل نبوده‌ایم. مسابقات منطقه‌ای را راه‌اندازی کردیم و سازمان لیگ بسیار فعالی داشتیم که بالغ بر ۱۲۰ رویداد را در یک سال برگزار کردیم؛ همین امسال و سال گذشته نیز همین‌طور. این حجم از مسابقات سازماندهی شد و تمام اعزام‌ها هم انجام شد. قبول می‌کنم که در برخی رشته‌ها به‌خاطر شرایط ویژه، نتوانستیم برنامه‌ها را کامل اجرا کنیم؛ اما با توجه به اینکه موانع از سر راه دوچرخه‌سواری برداشته شده، فکر می‌کنم با سرعت بیشتری بتوانیم این مسیر پرچالش را طی کنیم و به استعدادها توجه بیشتری داشته باشیم.

اسدی گفت: همه این اقدامات برای ارائه سرویس بهتر به ورزشکاران است. اما لازمه این سرویس‌دهی حرفه‌ای، زیرساخت مناسب و ریل‌گذاری درست است. این ساختمان تنها یک نقل مکان فیزیکی نیست؛ امیدوارم سرآغاز فعالیت‌های منسجم‌تر و حرفه‌ای‌تری باشد تا بتوانیم به جامعه هدف خدمات بهتری ارائه دهیم. در مورد بدهی‌ها هم باید بگویم که یک بخش از بدهی‌ها طبیعی است و رقم قابل توجهی نیست.اما بدهی مربوط به آن سی درصد اولیه ساختمان که مربوط به دوران مدیریت قبلی است، اکنون در فرآیند حقوقی قرار دارد. آن‌ها ادعاهایی دارند و ما نیز برای دفاع از حقوق فدراسیون در مراجع قانونی حضور داریم.

وی افزود: البته مبلغی که اکنون مطرح است، مربوط به همان سی درصد اولیه ساخت است که از سال ۹۸ باقی مانده بود. ادعای آن‌ها شاید زیاد باشد، اما با توجه به تخلفاتی که در سازه و مشکلات موجود بوده، رقم واقعی بسیار کمتر است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر