صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۶:۰۳ | ۰۸ / ۰۹ /۱۴۰۴
| |
آناکست؛ فرهنگ و هنر

امپراطوری کمیک‌ها

از پاورقی‌های روزنامه تا فروش میلیون‌ها نسخه، کمیک‌ها نشان دادند که حتی یک داستان کوچک می‌تواند فرهنگ یک کشور را تغییر دهد.
کد خبر : 1015097

در این اپیزود از آناکست، به مقاله‌ای از جِی.هابرمن پرداخته‌ایم که در تاریخ ۲۵ ژانویه ۲۰۲۲ در وب‌سایت نیشن با عنوان «امپراتوری کمیک‌ها» منتشر شد. کمیک‌استریپ‌ها نخستین‌بار در اوایل دهۀ ۱۹۳۰ به‌صورت پاورقی در روزنامه‌ها ظاهر شدند و در اواسط دهۀ ۱۹۳۰، کتاب‌های کمیکی مانند «داستان‌های شگفت‌انگیز» منتشر شدند. این جریان فرهنگی رو به رشد بود و در سال ۱۹۳۸ با خلق «سوپرمن» به اوج رسید؛ به‌طوری‌که هر ماه نسخه‌ای از ماجراجویی‌های او منتشر و تقریباً یک میلیون نسخه فروش می‌رفت. کمیک‌ها به سرعت دنیای کودکان و نوجوانان آمریکایی را تسخیر کردند. در این اپیزود، همچنین به بررسی کتاب «امپراتوری عامه‌پسند: تاریخ پنهان امپریالیسم» نوشته‌ی پل اس. هیرش پرداخته‌ایم که تاریخ این جهش فرهنگی را تحلیل کرده است.

 

برای شنیدن اپیزودهای بیشتر، می توانید آناکست را در شنوتو، کست‌باکس و اسپاتیفای هم دنبال کنید

 

 

:عوامل تولید

نویسنده و گوینده: 
محمد وحیدی
تدوین: 
نعیمه کرابی
 

انتهای پیام/

ارسال نظر