صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۵ - ۲۳ تير ۱۳۹۵
عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران مطرح کرد؛

ضرورت مشارکت مردم در طرح تهیه جهیزیه و حمایت نهادهای دولتی

عضو شورای اسلامی شهر تهران از تاثیرگذاری‌‍ طرح‌های خیریه با مشارکت مردم و حمایت نهادهای دولتی سخن گفت.
کد خبر : 101502

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مجتبی شاکری با اشاره به تبلیغات محیطی در بزرگراه‌ها و مترو تهران با موضوع تامین جهیزیه و عبارت «جهیزیه‌اش با من» گفت: یکی از امتیازات این طرح این است که مسائل را به صورت ریز بیان می‌کند. نمونه این کار را در ساخت فضاهای مذهبی در نجف اشرف شاهد بودیم.


عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه وقتی هر فرد بخشی از جهیزیه را بر اساس توان مالی متقبل می‌شود، ظرفیت مشارکت نیز افزایش می‌یابد، توضیح داد: مهم فراهم کردن شرایط برای ازدواج آسان و رفع موانع است که با مشارکت مردم و حضور آن‌ها برای رفع مسائل و مشکلات می‌توان شاهد اقدامات مناسب بود.


عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به مشارکت مردم و نهادهای دولتی در پیشبرد یک طرح گفت: آنچه در تامین کمک هزینه جهیزیه می‌بینیم این است که بخشی از آن را کمیته امداد تامین می‌کند و بخشی دیگر را مردم. این بسیار اهمیت دارد و این گونه می تواند بسیاری از نیازها را مرتفع کرد.


وی با اشاره به تامین کمک هزینه ۷۵ هزار جهیزیه برای نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد اضافه کرد: به نظر می‌رسد مدیریت جدید کمیته امداد امام(ره) این ظرفیت را به خوبی شناخته و نسبت به پتانسیل‌های آن درک قابل توجهی دارد.


عضو شورای شهر در شورای تبلیغات محیطی شهرداری با بیان اینکه برای مشارکت اجتماعی مردم بهترین زبان، زبان هنر است، تصریح کرد: بسیار شایسته است که ما در تبلیغات فرهنگی و برای مشارکت اجتماعی از زبان هنری استفاده کنیم که نفوذش در همه امکان پذیر است حتی کسانی هم که به لحاظ عقیدتی با ما همراه نباشند با بهره گیری از زبان هنری به لحاظ عاطفی این همراهی را خواهند داشت.


شاکری تاکید کرد: لذا اگر این دو عنصر یعنی پیام و هنر با هم عجین شوند خیلی از مسائل و مشکلاتشان می‌توانیم حل کنیم و اثرپذیری مان چند برابر می‌شود.


گفتنی است طرح آینه شمعدون طرحی است با هدف تامین جهیزیه 75000 نوعروس نیازمند که شروع زندگی مشترکشان به دلیل تامین نشدن جهیزیه به تعویق افتاده و تلاش این است که در این طرح ملی توجه مردم را به این سمت جلب شود که کمک کننده برای شروع یک زندگی باشند.


انتهای پیام/

برچسب ها: مجتبی شاکری
ارسال نظر