صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۶:۰۰ | ۰۵ / ۰۹ /۱۴۰۴
| |
آناکست؛ فرهنگ و هنر

وقتی زنان، ابزار تبلیغات می‌شوند

در جهان امروز، تبلیغات تنها ابزاری برای معرفی محصولات و خدمات نیست؛ بلکه به بازتابی از ارزش‌ها، نگرش‌ها و ساختارهای فرهنگی و اجتماعی جوامع تبدیل شده است.
کد خبر : 1013982

در این اپیزود از آناکست، به سراغ ریشه‌های ابتذال در تبلیغات می‌رویم؛ پدیده‌ای که سابقه‌ای طولانی در تاریخ دارد. در ابتدا، روند شی‌ءسازی زنان در تبلیغات غرب از اروپا تا آمریکا را بررسی می‌کنیم؛ جایی که تصویر زن به تدریج به ابزاری برای جلب توجه مصرف‌کنندگان تبدیل شد. سپس دلایل پشت این رویکرد و اینکه چگونه شرکت‌ها این استراتژی را به اصل ثابت تبلیغات بدل کردند، واکاوی می‌شود. در ادامه نیز به این می‌پردازیم که محتوای مبتذل و جنسی چگونه وارد جریان اصلی تبلیغات شد و چه پیامدهایی به دنبال داشت.

 

برای شنیدن اپیزودهای بیشتر، می توانید آناکست را در شنوتو، کست‌باکس و اسپاتیفای هم دنبال کنید

 

 

:عوامل تولید

نویسنده و گوینده: 
محمد وحیدی
تدوین: 
نعیمه کرابی
 

انتهای پیام/

ارسال نظر