صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۱ - ۲۳ تير ۱۳۹۵

نمایندگان لایحه کاهش ساعات کاری بانوان با شرایط خاص را اصلاح کردند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تامین نظر شورای نگهبان لایحه کاهش ساعات کاری بانوان شاغل دارای شرایط خاص را مورد بررسی قرار دادند.
کد خبر : 101368

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزار آنا، وکلای ملت در جلسه علنی امروز -چهارشنبه 23 تیرماه- تبصره 1 این لایحه را به شرح زیر اصلاح کردند: تایید میزان و شدت معلولیت توسط سازمان بهزیستی، بیماران صعب العلاج توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرزندان زیر 6 سال با ارایه شناسنامه معتبر و زنان سرپرست خانوار با ارایه اسناد مثبته یا گواهی دادگاه معتبر خواهد بود.


نمایندگان همچنین یک تبصره به عنوان تبصره 7 به ماده واحده الحاق کردند.


در تبصره 7 آمده است: بارمالی ناشی از اجرای این قانون برای کارفرمایان بخش‌های غیر دولتی و خصوصی مشمول این قانون، همه ساله در بودجه سالانه پیش‌بینی و پرداخت می‌شود.


در ادامه علی لاریجانی در پاسخ به اخطار قانون اساسی کاظم دلخوش مبنی بر وجود بار مالی در این تبصره گفت: این تبصره بار مالی دارد و دولت زیر بار آن نمی‌رود، شورای نگهبان نیز به دلیل ایراد اصل 75 و قبول نداشتن دولت، با آن مخالف است.


وی اخطارهای قانون اساسی کاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا را در میان نمایندگان به رای گذاشت که نمایندگان با 89 رای موافق، 98 رای مخالف و 13 رای ممتنع از مجموع 248 نماینده حاضر با اخطار قانون اساسی توسط نمایندگان دیگر مخالفت کردند از این رو این بخش از لایحه بار دیگر به شورای نگهبان برای اعلام نظر فرستاده شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر