صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۱:۴۱ | ۲۵ / ۰۸ /۱۴۰۴
| |

تأکید سازمان توسعه تجارت بر نقش چاپ و بسته‌بندی در جهش صادرات

در نشست «نقش چاپ و بسته‌بندی در افزایش صادرات» که با حضور مدیران سازمان توسعه تجارت ایران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فعالان صنعت چاپ برگزار شد، بر گذار از صادرات تجربه‌محور به صادرات حرفه‌ای، تقویت شرکت‌های مدیریت صادرات و توسعه ظرفیت‌های صنعت چاپ برای حضور در بازار‌های جهانی تأکید شد.
کد خبر : 1012264

به گزارش خبرگزاری آنا از سازمان توسعه تجارت ایران، نشست نقش چاپ و بسته‌بندی در افزایش صادرات با حضور امیر روشن‌بخش قنبریمعاون ارتقای کسب و کار‌های بین‌المللی، سهراب سلیمی مدیرکل دفتر توسعه صادرات خدمات سازمان توسعه تجارت ایران، عباس زارع مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایوب دهقان‌کار مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بابک عابدین رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و صحافان تهران و جمعی از فعلان صنعت چاپ و نشر کشور در سالن اصفهان سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

معاون ارتقای کسب و کار‌های بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران در این نشست با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدوارم امضای این تفاهم‌نامه در جهت رشد هر چه بیشتر صنعت چاپ و نشر کشور و افزایش صادرات در این حوزه موثر باشد.

امیر روشن بخش در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر عبور از صادرات تجربه‌محور به سوی صادرات حرفه‌ای بیان کرد: دنیا اکنون در عرصه صادرات حرفه‌ای نگاه متفاوتی دارد که مبتنی بر مطالعات بازار کشور‌های هدف است.

معاون ارتقای کسب و کار‌های بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به نقش واسطه‌ها و شرکت‌های‌ای‌ام سی بر توسعه صادرات کشور‌ها ادامه داد: شرکت‌های مدیریت صادرات یا‌ای‌ام سی در کشور مبدا کاری ندارند بلکه در بازار‌های هدف فعالیت دارند. مشکل ما این است که در زنجیره واحد‌های کوچک و متوسط زنجیره و شبکه‌ای در کشور‌های دیگر نداریم که بر اساس مطالعات بازار صادرات را هدایت کنند. این شرکت‌ها باید در کشور‌های هدف مستقر و کالای صادراتی را به کشور‌های هدف صادر و توزیع کنند.

وی افزود: امسال در مشوق‌های صادراتی، ۲۵ درصد مشوق‌های واسطه‌های صادراتی را نسبت به صادرکنندگان معمولی افزایش دادیم با این هدف که شرکت‌های کوچک و متوسط که پتانسیل کالای صادراتی دارند بتوانند از آن استفاده کنند. همچنین از لحاظ رقابت پذیری می‌توانیم بازار‌های همسایه را در دست گیریم.

معاون ارتقای کسب و کار‌های بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به تجارت الکترونیک فرامرزی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات در دست پیگیری این است که در سکو‌ها و پلتفرم‌های خارجی تمام محدودیت‌های صادرات به ازای هر نفر در هر کشور برداشته شود برای مثال در روسیه هر نفر در سال می‌تواند ۴۰۰ دلار از سکو‌های بین‌المللی خرید خرده کند. این موضوع می‌تواند برای کالا‌های چاپ خرده فروشی بازار مطئن و درستی باشد که در سازمان توسعه تجارت ایران در دست بررسی است.

روشن بخش در پایان به صادرات طراحی و گرافیک در صنعت چاپ و نشر اشاره کرد و افزود: این حوزه به عنوان یک حوزه صدور خدمات اتفاقا خیلی از صادرات کالا جلوتر است، چون مقررات گمرکی و تعهد ارزی ندارد و شرکت یا گروهی که طراحی منجر به صادرات داشته باشد، در کمیته ماده ۵ سازمان توسعه تجارت ایران بررسی و اگر شرایط صادراتی داشته باشند، گواهی صادرات دریافت می‌کنند که به توسعه صادرات این صنعت می‌تواند کمک کند.

عباس زارع مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: ما در دولت چهاردهم همه تلاش خود را بر توسعه و افزایش صادرات صنعت چاپ و نشر کشور قرار داده‌ایم و دستاورد‌های خوبی در این زمینه تاکنون حاصل شده‌است. صنعت چاپ ایران از ظرفیت بالایی برای صادرات برخوردار است و این آمادگی را دارد که با سازمان توسعه تجارت ایران در این زمینه همکاری کند.

گفتنی است، در پایان این نشست، تفاهم‌نامه تسهیل صادرات صنعت چاپ و نشر کشور از سوی سازمان توسعه تجارت ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضا رسید و از نخستین فراخوان مقالات علمی و ایده‌های برتر در حوزه صادرات صنعت چاپ و نشر با حضور فعالان صنعت چاپ مو نشر کشور رونمایی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چاپ صنعت
ارسال نظر