صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۶:۰۷ | ۲۰ / ۰۸ /۱۴۰۴
| |

سینا مهراد و تجربه ای جدید در «بدنام»/ وقتی خیر و شر «آقازاده» دوباره به هم می رسند

امیر آقایی و سینا مهراد پس از تجربه همبازی‌شدن در سریال «آقازاده»، بار دیگر در سریال «بدنام» در کنار یکدیگر به ایفای نقش پرداخته‌اند.
کد خبر : 1011264

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، تابستان ۹۷ و با پخش مجموعه تلویزیونی «پدر» به کارگردانی بهرنگ توفیقی بود که مخاطبان تلویزیون با چهره جوان و جدیدی آشنا شدند که نقش «حامد» به عنوان شخصیت اصلی داستان این مجموعه به قلم حامد عنقا را بازی می‌کرد؛ چهره‌ای که با توجه به داستان ملتهب «پدر» خیلی زود و با پخش چند قسمت از این مجموعه، نامی برای خود دست و پا کرد.

«سینا مهراد» با نام اصلی سینا سهیلی بازیگر جوان این سریال اگرچه برای مخاطبان عمومی تلویزیون چهره جدیدی بود، اما پیش از سریال «پدر» چندین تجربه حضور در جلوی دوربین را داشت. سینا در ۱۰ سالگی و در فیلم «شب برهنه» به کارگردانی پدرش سعید سهیلی، ایفاگر نقش برادر کوچکتر شخصیت اصلی فیلم (پوریا با بازی شادمهر عقیلی) بود. پس از ساعد سهیلی که چند سالی زودتر از سینا در سینما و تلویزیون نامی برای خودش دست و پا کرده بود حالا سینا بود که به عنوان جدیدترین چهره هنری از خانواده سهیلی درخشش بر پرده و قاب تلویزیون را آغاز کرده بود.

مهراد با گذر از یک وقفه طولانی، در سال ۱۳۹۲ سریال «پرده نشین» ساخته بهروز شعیبی و «سایه بان» به کارگردانی برادران محمودی را روی آنتن داشت که در آنها نیز ایفاگر نقش‌های فرعی بود.

«پدر» سکوی پرتاب سینا مهراد شد و ظرفیت‌های پنهان او در بازیگری را آشکار کرد. او در همان سالی که «پدر» روی آنتن رفت، در فیلم سینمایی «ژن خوک» به کارگردانی پدرش نیز ایفای نقش کرد. مهراد جوان در «ژن خوک» بازی استاندارد و قابل توجهی را از خود به نمایش گذاشت و پا به پای همبازی باتجربه اش «هادی حجازی فر» مخاطب را با داستان کمدی و البته نقد‌های گزنده اجتماعی فیلم همراه کرد.

سینا مهراد در ادامه فعالیت‌های خود، با گزیده کاری و انتخاب‌های درست نشان داد که در فعالیت هنری خود از زیر سایه نام پدرش بیرون آمده و می‌تواند ژانر‌های گوناگون درخشان ظاهر شود. او شاید آغاز حضورش در سینما را مدیون پدر فیلمسازش بود، اما در ادامه، مسیری مستقل و متفاوت از پدر را برگزید.

سریال «آقازاده» که همچون «پدر» به نویسندگی و تهیه کنندگی حامد عنقا و کارگردانی بهرنگ توفیقی در سال ۹۹ در شبکه نمایش خانگی توزیع شد، جلوه‌ای دیگر از توانایی‌های سینا مهراد را نشان داد. او این بار هم ایفاگر نقش مثبت و طرف خیر ماجرا یعنی یک مامور اطلاعاتی جوان، متعهد و کاربلد به نام «حامد» بود؛ جوانی برآمده از یک خانواده سنتی، مذهبی و ریشه دار که درگیر پرونده‌ای پیچیده و خطرناک فساد اقتصادی می‌شد. در سوی دیگر این پرونده، اختاپوس «قدرت، نفوذ و ثروت» یا همان مثلث معروف «زر و زور و تزویر» قرار داشت که مولود نامشروع آن فساد اقتصادی و رانت خواری بود.

یکی از بازو‌های آشکار این اختاپوس هزارچهره، جوانی به نام «نیما بحری» با بازی «امیر آقایی» بود. نیما با تکیه بر قدرت و نفوذ پدرش و روابط پشت پرده با برخی سیاسیون، ثروتی قابل توجه و شبکه‌ای از روابط مبتنی بر رانت، رشوه، فساد مالی و اخلاقی و پولشویی ایجاد کرده بود. این شبکه‌ی گسترده که دست‌های پشت پرده‌ی قدرتمندی نیز حامی آن بود، عطش سیری ناپذیر نیما بحری را چند برابر کرده و او را به تجربه‌های جدید در این عرصه ترغیب می‌کرد. نیما به عنوان ضد قهرمان داستان «آقازاده»، برای ارضای حس جاه طلبی خود موانع پیش رو را به هر قیمت و وسیله‌ای از سر راه برمی داشت. در این میان درگیر شدن او با چند پرونده مالی که توسط حامد دنبال می‌شد تقابلی دیدنی و هیجان انگیز را رقم زد که موتور محرک داستان «آقازاده» بود. سکانس‌های دو نفره حامد و نیما با بازی استاندارد و به اندازه‌ی سینا مهراد و امیر آقایی جایی بود که هیجان مخاطب به اوج می‌رسید؛ این دوئل دیدنی حتی در پایان تراژیک داستان و سکانس مرگ نیما در قبرستان قدیمی نیز جریان داشت.

در «آقازاده»، حامد و نیما به عنوان خیر و شر داستان هر یک دلایل و مواضع خود را به رخ دیگری می‌کشید. این دو شخصیت با وجود دو خاستگاه اجتماعی، خانوادگی و هویتی مشترک، در دو فاز و فضای کاملا متفاوت و متنافر رشد کرده و حالا به هم رسیده بودند. تقابلی جذاب که مخاطب علاقه داشت با شنیدن توجیهات هر دو طرف و البته کارنامه و اقداماتی که از خود به جا گذاشته بودند، آن‌ها را به قضاوت بنشیند. به این ترتیب، سریال «آقازاده» با ابتنا به دو شخصیت نیما و حامد به یکی از جذاب‌ترین تقابل‌های قهرمان و ضدقهرمان در آثار نمایشی چند سال اخیر را رقم زد و در خاطر مخاطبان باقی ماند.

حالا سینا مهراد پس از چند تجربه سینمای در بستر کمدی اجتماعی همچون «شادروان» و «دو روز دیرتر»، بار دیگر ایفاگر یک نقش چالش برانگیز در فیلمنامه‌ای به قلم حامد عنقا با سوژه‌ای ملتهب و حساس شده است.

پس از تجربه موفق «آقازاده»، او در «بدنام» باز هم تجربه همبازی شدن با امیر آقایی را در کارنامه اش ثبت می‌کند. در این میان، حضور بازیگری کاربلد و پیشکسوت همچون حسن پورشیرازی نیز کیفیت گروه بازیگران این سریال را دوچندان کرده است.

امیر آقایی و سینا مهراد به عنوان دو بازیگر پرطرفدار از دو نسل مختلف هستند که در «آقازاده» ترکیب تقابلی جذابی را رقم زده‌اند حالا باید منتظر ماند و دید که قلم حامد عنقا این بار در عشق بدنام به کارگردانی «احسان سجادی حسینی» چگونه از قابلیت‌های این این دو بازیگر بهره برده است. مجموعه‌ای که با توجه به سابقه عنقا در انتخاب سوژه‌های حساس اجتماعی و خلاقیت کارگردان جوان آن، می‌تواند تصویری جدید از این دو بازیگر به مخاطبان ارائه دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر