صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۶:۲۶ | ۱۱ / ۰۸ /۱۴۰۴
| |
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو معاونت علمی خبر داد

وام تحقیق و توسعه برای شرکت‌های نانویی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد با اجرای برنامه «رینکست» در ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو، شرکت‌های فناور می‌توانند با دریافت مشاوره فنی و حمایت مالی، محصولات جدیدی به سبد نانویی خود اضافه کرده و مسیر رشد و مقیاس‌پذیری را طی کنند.
کد خبر : 1008992

عماد احمدوند، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو در گفت‌و‌گو با آناتک گفت: «برنامه‌ای به نام رینکست داریم تا شرکت‌ها محصول جدیدی را به سبدمحصولاتشان در حوزه نانو اضافه کنند. هدف برنامه رینکست این است که شرکت‌ها بتوانند محصولات جدیدی به سبد محصولات نانو خود اضافه کنند. این مسیر از ارائه نتایج مطالعات و رصد فناوری آغاز شده و شرکت‌ها با توجه به زیرساخت‌های فنی خود، مشاوره فنی دریافت می‌کنند. همچنین حمایت‌های مالی از جنس وام برای پوشش بخشی از هزینه‌های تحقیق و توسعه ارائه می‌شود تا محصولات جدید وارد سبد نانو شوند و در نهایت بتوانیم مقیاس تولید را افزایش دهیم.»

او افزود: «شرکت‌ها باید سرمایه‌پذیر باشند و منابع مالی به این مجموعه‌ها تزریق شود. تعامل با نهاد‌های مالی فراتر از زیست‌بوم نانو، شامل شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و صندوق‌های پژوهش و فناوری، و بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی مانند قانون اعتباری توسعه، باعث می‌شود توانمندی علمی و مالی به هم وصل شده و تولید در مقیاس بزرگ‌تر امکان‌پذیر شود.»

دبیر ستاد نانو همچنین آمار فعلی شرکت‌های فعال در حوزه نانو را تشریح کرد: «تا انتهای سال ۱۴۰۳، حدود ۴۷۵ شرکت محصول تأیید شده ستاد نانو دارند و ورود شرکت‌ها و محصولات جدید، سهم صادرات را افزایش داده است. تعامل با نهاد‌های ملی مانند صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان توسعه تعاملات علمی و فناوری به شرکت‌ها کمک می‌کند تا مجوز‌ها و تاییدیه‌های لازم برای ورود به بازار‌های بین‌المللی، به‌ویژه کشور‌های همسایه، دریافت کنند.»

احمدوند درباره نقش نمایشگاه‌ها گفت: «نمایشگاه‌ها مهم‌ترین کاربردشان ایجاد هم‌افزایی است. وقتی شرکت‌های کوچک و بزرگ در یک مکان گرد هم می‌آیند، فرصت همکاری و یافتن بازار جدید فراهم می‌شود. تجربه ۱۵ ساله نشان داده بسیاری از بازار‌های جدید در نمایشگاه شکل گرفته‌اند. حضور در کنار شرکت‌های بزرگ همچنین اعتماد به نفس شرکت‌های کوچک را افزایش می‌دهد و افق فعالیت آنها را گسترده‌تر می‌کند.»

او در پایان افزود: «برنامه رینکست مسیر کاملی از اعتبارسنجی ایده، توسعه فنی محصول و رساندن آن به مقیاس صنعتی را دنبال می‌کند و همراه با حمایت‌های آموزشی، منتوری و اتصال به شرکت‌های مرتبط، توانمندسازی شرکت‌ها در حوزه نانو را تضمین می‌کند.»

انتهای پیام/

ارسال نظر