صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۰:۱۹ | ۰۱ / ۰۸ /۱۴۰۴
| |

علم، اخلاق و هوشمندسازی؛ ۳ ستون پیشرفت کشور هستند

استاد گروه مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با بیان سه مولفه اصلی علم، اخلاق و هوشمندسازی به عنوان ارکان پیشرفت کشور بر لزوم تغییر پارادایم‌ها در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و آموزشی تاکید کرد.
کد خبر : 1006478

به گزارش خبرنگار آنا، سلیمان ایران‌زاده استاد گروه مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در نخستین همایش ملی«اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری اجتماعی در مدیریت و علوم مالی با رویکرد اسلامی» به بیان نکاتی پیرامون ضرورت نهادینه‌سازی ۳ مولفه کلیدی برای پیشرفت کشور پرداخت و اظهار کرد: بدون توجه به علم، اخلاق و هوشمندسازی، دستیابی به توسعه پایدار و عبور از بحران‌های کنونی کشور ممکن نخواهد بود.

وی افزود: نظریه‌پردازان بزرگی همانند الین تافلر و پیتر دراکر تغییرات و تحولات دنیای امروز را با تحلیل‌هایی پیرامون اتصال و پیچیدگی‌های روزافزون، مورد بررسی قرار داده‌اند. بیل گیتس می‌گوید که همه چیز در حال تغییر نیست، بلکه تنها چیزی که ثابت بوده، خود تغییر است. تغییر واقعیت غیرقابل انکار بوده و این دگرگونی‌ها به تحول دائمی جهان منجر می‌شود.

استاد گروه مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با اشاره به بحران کرونا گفت: کرونا باعث شد بسیاری از تفکرات غیرعلمی درباره مقابله با این بحران مطرح شود که از جمله پیشنهادات عجیب و غریب برای تقویت سیستم ایمنی بدن، مصرف مایع ظرفشویی بود که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت علم مبتنی بر آزمون و پژوهش است.

ایران‌زاده بیان کرد: اکنون در انقلاب صنعتی ششم قرار داریم که ویژگی‌های آن در جامعه دیده می‌شود. مطالعات اخیر نشان می‌دهند وارد انقلاب صنعتی ششم شده‌ایم که با ترکیب فناوری‌های بیوتکنولوژی، نانو، هوش مصنوعی و علوم شناختی شکل گرفته است.

وی به تحولات در نظام‌های آموزشی و دانشگاه‌ها پرداخت و مطرح کرد: امروز دانشگاه‌ها باید به نسل چهارم و مسئله‌محور تبدیل شوند، دانشگاه‌های نسل اول و دوم بیشتر روی تولید و آموزش تمرکز داشتند در حالی که دانشگاه‌های نسل سوم و‌چهارم بیشتر به کارآفرینی و ایجاد ظرفیت‌های کارآفرینانه پرداختند.

استاد گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز عنوان کرد: ایران نیاز به پارادایم شیفت دارد و این تغییر بنیادی باید بر سه باور اساسی استوار باشد که این باور‌ها شامل باور به تغییر دائمی جهان، باور به علم و مدیریت علمی و باور به هوشمندسازی و ایجاد تمرکز است.

ایران‌زاده به قابلیت‌های مورد نیاز برای قرن ۲۱ که توسط سازمان ملل مطرح شده، اشاره کرد و ادامه داد: از ۲۰ قابلیت مورد نیاز برای قرن ۲۱، ۴ مورد فنی و ۱۶ مورد نرم‌افزاری هستند که شامل تفکر نقادانه، مدیریت احساسات و خلاقیت است.

وی با تأکید بر اهمیت اخلاق در دنیای امروز تبیین کرد: اخلاق یکی از دغدغه‌های اصلی امروز است، مشکلاتی مانند دروغ، ریا، چاپلوسی و تحمیل اراده به دیگران در جامعه وجود دارند و اخلاق و رفتار‌های انسان باید در تمام ابعاد زندگی نقش داشته باشند.

استاد گروه مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با اشاره به ضرورت یادگیری مستمر و پذیرش تصمیمات سخت تأکید کرد: باید همواره در حال یادگیری باشیم و از تصمیمات سخت نترسیم؛ چرا که یکی از اصول ضروری برای پیشرفت جامعه این است که گاهی باید تصمیمات سخت را اتخاذ کنیم و تبعات آن را بپذیریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر