صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۴:۵۶ | ۱۹ / ۰۷ /۱۴۰۴
| |
رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی:

تحول در خدمات دانشجویی دانشگاه آزاد با پاسخ به صدها هزار درخواست بدون نیاز به حضور در دانشگاه

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی از پاسخ به بیش از 704 هزار درخواست دانشجویی از طریق سامانه «حامی» بدون نیاز به مراجعه حضوری خبر داد و گفت: بیشترین میزان مشارکت مربوط به واحد الکترونیکی، استان مرکزی و استان تهران بوده است.
کد خبر : 1003481

به گزارش خبرگزاری آنا، حامد حسن‌پور، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، در سی‌ودومین شورای دانشگاه آزاد اسلامی که در سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد، با اشاره به عملکرد سامانه «حامی» گفت: تاکنون 704 هزار و 335 درخواست دانشجویی بدون نیاز به حضور در دانشگاه پاسخ داده شده است.

وی افزود: بیشترین درصد مشارکت دانشجویان در ارسال درخواست از طریق «پیشخوان درخواست‌های دانشجویی» مربوط به واحد مستقل الکترونیکی، استان مرکزی و استان تهران بوده است.

حسن‌پور با بیان اینکه «گواهی اشتغال به تحصیل»، «امور انتخاب واحد» و «درخواست سنوات تحصیلی» از جمله پرتکرارترین موضوعات دانشجویی است، اظهار کرد: بیشترین حجم درخواست‌ها از اسفندماه ۱۴۰۳ تاکنون، در بازه زمانی ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد سال جاری ثبت شده است.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان با اشاره به اهداف طرح «حامی دانشجو» گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح، کارسنجی و ارزیابی کیفیت عملکرد کارکنان دانشگاه است. در این زمینه شاخص‌هایی مانند مدیریت فرآیند، کارایی، کیفیت پاسخگویی، مهارت حل مسئله و بازخورد دانشجویان مورد بررسی آماری در یکی از واحد‌های نمونه قرار گرفته است.

وی درباره قابلیت‌های فعلی سامانه «حامی» توضیح داد: در این سامانه امکاناتی نظیر مشاهده محتوای درخواست‌ها، پنل مدیریت برای حامیان و کارگزاران پشتیبان، داشبورد مدیریتی برای معاونان باشگاه پژوهشگران و فضای اختصاصی پاسخگویی برای حامیان طراحی شده است. همچنین مسیر ثبت، ارسال و پاسخ به درخواست‌ها برای دانشجویان قابل مشاهده است.

حسن‌پور با تأکید بر بهبود فرآیند پاسخگویی به درخواست‌ها تصریح کرد: برای افزایش دقت و سرعت پاسخ‌ها، قالب‌های پیشنهادی پاسخ در پیشخوان درخواست‌ها طراحی و پیاده‌سازی شده است تا ضمن رعایت استاندارد‌های مکاتبات اداری، رضایت دانشجویان نیز افزایش یابد.

وی در پایان از رؤسای استان‌ها و واحد‌های دانشگاهی خواست تا با هدایت و آشنا کردن دانشجویان جدید به فرآیند ثبت درخواست‌ها، نظارت مستمر بر سامانه حامی داشته باشند و با استفاده از مشوق‌های لازم، انگیزه کارکنان اداری و حامیان دانشجو را افزایش دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر