صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۱۵ - ۲۰ تير ۱۳۹۵
شهردار منطقه 6 با حضور در جلسه شورای شهر خبر داد؛

افزایش 20 هزار متر مربعی سرانه‌های فرهنگی قلب پایتخت/ دبیر شورایاران منطقه 6: ساختمان‌های کنار دانشگاه تهران تاب زلزله 4 ریشتری را ندارند

شهردار منطقه 6 و دبیر دبیران شورایاری منطقه با حضور در دویست و هفتاد و سومین جلسه شورا گزارشی از وضعیت منطقه و روند پروژه های عمرانی و شرایط پیش روی منطقه ارائه دادند.
کد خبر : 100313

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی شهرداری منطقه 6، جمشید رحمانی پناه، دبیر دبیران شورایاری منطقه در این جلسه با اشاره به اینکه منطقه شش، 2144هزار هکتار مساحت داشته و 14محله آن با کمک 14شورایاری اداره می‌شود، گفت: منطقه به لحاظ مشکلاتی که دانشگاه تهران و سازمان انرژی هسته ای در آن ایجاد کرده به یک منطقه فریز شده تبدیل شده است.


دبیر دبیران شورایاری منطقه 6 اضافه کرد: طرح توسعه دانشگاه تهران از زمانی که ابلاغ شده بخشی از واحدهای مسکونی اطراف دانشگاه را دچار مشکل کرده است.واحدهایی که توسط دانشگاه تهران تملک شده است بخشی به صورت غیر قانونی به واحدهای تجاری تبدیل شده و برخی رها شده است.


وی افزود: واحدهایی هم که دانشگاه تهران تملک نکرده است مالکان ممنوعیت بازسازی و نقل و انتقال دارند و این باعث شده است که اگر زلزه ای 4ریشتری در تهران رخ دهد حادثه ناگواری اتفاق افتد.


دبیر دبیران شورا یاری منطقه 6 ادامه داد: معمولا هر طرحی 18ماه وقت دارد که به سرانجام برسد اما دانشگاه تهران و سازمان انرژی هسته‌ای این طرح را 36 سال معطل نگه داشته اند.


رحمانی پناه گفت: منطقه 6 در محدوده انتهایی ورود به طرح ترافیک قرار دارد و همین موضوع سبب شده که کوچه‌های این منطقه به پارکینگ تبدیل شود و در صورت بروز حادثه‌ای خودرو های امدادی نتوانند در کوچه‌ها تردد کنند.


وی بیان کرد: این منطقه دارای 240هزار نفر جمعیت ثابت و 1میلیون و نیم جمعیت شناور است و دارای 13درصد جمعیت بالای 65 سال است در صورتی که کل تهران دارای 7/5 درصد جمعیت سالخورده است به همین لحاظ پیشنهاد می شود دراین منطقه پارک ویژه سالمندان احداث شود.


در ادامه جلسه عظیم بابایی، شهردار منطقه 6 نیز از افزایش 20 هزار متر مربعی سرانه‌های فرهنگی قلب پایتخت خبر داد وگفت : در تمام مناطق 22 گانه شهر تهران پروژه‌های زیر 40 درصد پیشرفت تعطیل می‌شوند اما در منطقه 6 پروژه‌های که کمتر از 40 درصد پیشرفت داشته‌اند، تکمیل خواهند شد.


وی با معرفی منطقه 6 به عنوان پایتخت شهر تهران و پیشانی این شهر تصریح کرد: در تمامی حوزه‌ها از جمله ترافیک، شهرسازی و معماری، خدمات شهری و... تلاش بسیاری در منطقه 6 صورت گرفته و شاهد تحولات چشمگیری در دو سال گذشته بوده‌ایم. ارتباط بسیار خوبی با مراکز علمی، فرهیختگان و علما و بزرگان منطقه داشته‌ایم و توانسته‌ایم از نظرات آنها در پیشبرد اهداف منطقه استفاده کنیم.


شهردار منطقه 6 تاکید کرد: تلاش می‌کنیم، آنچه که شورای اسلامی شهر تهران تعیین می‌کند را اجرایی کنیم. برهمین اساس از ساخت تک پلاک‌ها جلوگیری کرده‌ایم و طرح‌های مناسب منطقه از جمله مسیر طبیعت را مورد مطالعه قرار داده‌ایم.


بابایی به توجه ویژه شهرداری منطقه 6 به اقلیت‌های مذهبی حاضر در این منطقه اشاره کرد و افزود: یکی از میادین منطقه به اسم شهدای این بزرگواران نامگذاری شد و از نظرات کارشناسی آنها نیز برای اجرای پروژه‌های منطقه استفاده می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر