صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۰۸:۳۰ | ۱۰ / ۰۷ /۱۴۰۴
| |
علی جعفری‌پویان در گفت وگو با آنا

روایت شاهنامه در قالب موسیقی و دکلمه، تجربه‌ای ارزشمند است

علی جعفری‌پویان، نوازنده و مدرس ویلن،، روایت شاهنامه در قالب موسیقی و دکلمه را تجربه‌ای متفاوت و ارزشمند توصیف کرد و بر اهمیت تداوم چنین جریان‌هایی در موسیقی کشور تأکید داشت.
کد خبر : 1001248

علی جعفری‌پویان، نوازنده و مدرس ویلن، پس از تماشای کنسرت «رستمزاد» ارکستر ملی ایران در تالار وحدت، در گفت‌وگو با آنا گفت: همیشه روایت کردن جریان ادبیات کهن برای نسل‌های مختلف جالب و ارزشمند است؛ چه از طریق تئاتر و چه موسیقی در ژانر‌های گوناگون. این بار نیز در تالار وحدت روایت شاهنامه به شکلی تازه ارائه شد.

وی افزود: زنده‌یاد دهلوی در گذشته بیژن و منیژه را به این شکل روایت کرد و این بار امیر پورخلجی، دوست خوبم و آهنگسازی توانا، تلاش کرد اثری بر مبنای این جریان مهم تاریخی خلق کند. به باور من همین که چنین جریانی شکل گرفت و همه اعضای ارکستر تمرین کردند، بسیار ارزشمند است.

جعفری‌پویان درباره شیوه اجرایی این کنسرت توضیح داد: این بار اثر با تفسیری تازه و همراهی دکلمه خانم باران نیکراه پیش رفت. شاید از نگاه یک موسیقیدان سختگیر برخی بخش‌ها جای نقد داشته باشد، اما مخاطب ارتباط خوبی برقرار کرد و همین موضوع اهمیت زیادی دارد.

وی در پایان تأکید کرد: همیشه می‌توان از اجرا‌ها ایراد گرفت، اما نباید از بخش‌های مثبت غافل شد. آنچه امشب شنیدیم تجربه‌ای پویا و ارزشمند در عرصه موسیقی ارکسترال بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر