صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۳:۲۴ | ۰۹ / ۰۷ /۱۴۰۴
| |
عضو کمیسیون آموزش در گفت‌و‌گو با آنا:

سیستم ۳-۳-۵-۱ طرح موفقی نیست +فیلم

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ۳-۳-۵ به نظر من طرح موفقی نیست و تغییرات ساختار بنیادی به دنبال دارد.
کد خبر : 1001239

عبدالوحید فیاضی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا گفت: طرح 3-3-5-1 به نظر من طرح موفقی نیست و تغییرات ساختار بنیادی به دنبال دارد.

وی افزود: این طرح خاصیتی نیز ندارد. البته اعتقاد دارم که پیش دبستانی یک ضرورت است و باید از حالت اختیاری خارج شود.

به گزارش آنا، طرحی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است که در آن کودکان از ۵ سالگی وارد پیش دبستانی می‌شوند.

آنگونه که از روایت‌ها برمی‌آید، اساس این طرح الزام به آموزش رسمی در سن پنج سالگی نیست؛ بلکه هدف آن آماده‌سازی و تقویت مهارت‌های رشدی کودکان در قالب یک دوره پیشـا‌آموزشی و کاملاً با رویکرد بازی‌محور است.

بر اساس مصوبه کمیسیون، سن لازم برای ورود به آموزش رسمی از ۶ سال به ۵ سال کاهش می‌یابد و دوره پیش‌دبستانی در این سن به‌صورت اجباری برگزار خواهد شد. به این ترتیب، نظام آموزشی کشور که هم‌اکنون به شکل «۳-۳-۶» اجرا می‌شود، به‌تدریج به ساختار «۳-۳-۵-۱» تغییر خواهد یافت و در عوض یکسال زودتر تحصیلات به اتمام می‌رسد.

 

انتهای پیام/

محمد نوروزی
ارسال نظر