صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۱:۲۱ | ۰۷ / ۰۷ /۱۴۰۴
| |

خونی که درخت مقاومت را تناور کرد

تأکید بسیار فرهنگ شیعه امامیه بر عنصر انسان‌ساز شهادت و فداکاری در راه جبهه حق، این مکتب را به کارخانه مقاومت اسلامی در سال‌های اخیر تبدیل کرده است؛ کارخانه‌ای که محصولات بی‌نظیر و ماندگاری همچون سیدحسن نصرالله و سیدهاشم صفی‌الدین به‌عنوان اسوه‌های مقاومت را به جامعه بشری تقدیم کرد.
کد خبر : 1000646

به گزارش خبرگزاری آنا، تروریسم دولتی کلیدواژه‌ای است که معمولاً برای توصیف و تبیین حمایت سازمان‌یافته و هدفمند دولت‌ها از پدیده شوم ترور استفاده می‌شود؛ اما نکته غامض مسئله اینجاست که وقتی موجودیت‌های حامی ترور شکل دولت-ملت به خود می‌گیرند؛ اثبات ارتباط آنها با تروریست‌ها بسیار دشوار می‌شود. با این وصف، چنانچه بخواهیم در دوره کنونی موجودیتی را در روابط بین‌الملل حامی و بلکه به وجود آورده نوعی تروریسم مخوف قلمداد کنیم؛ بی‌گمان رژیم نامشروع صهیونیستی با توجه به کارنامه ننگین خود در این حوزه مقام اول را به دست خواهد آورد. اما واقعیتی که از دید رهبران کوته‌فکر اسرائیل نادیده مانده است؛ قداست و اهمیت راهبردی مکتب و صراط شهادت در بین ملت‌های مسلمان منطقه است؛ مکتبی که با ریخته شدن خون هر شهیدی درخت تناور و پرثمر مقاومت را آبیاری می‌کند.

در ادامه، به مناسبت سالگرد دو تن از رهبران لبنانی جبهه مقاومت یعنی شهیدان سیدحسن نصرالله و سیدهاشم صفی‌الدین، به بررسی نقش عنصر شهادت در ادامه حیات طیبه محور مقاومت خواهیم پرداخت.

زندگی و شهادتی که الگو شد

یکی از مهمترین ابزار‌های قدرت نرم برای هر کشور و ملتی، ادامه حیات آرمان بنیادین اجتماعی موجود در جامعه به‌وسیله الگوسازی مداوم است. دستیابی به چنین ابزاری علاوه بر نیاز مبرم به گذر زمان برای نهادینه شدن مکتب سیاسی-اجتماعی موردنظر، محتاج رهبرانی توانمند با توانایی‌های بالا و استثنایی درزمینهٔ کادرسازی و تربیت نیرو است. هر جنبش سیاسی-اجتماعی در جهان در صورت دارا بودن چنین رهبرانی می‌تواند به قدرت نرم خود به‌عنوان یک پتانسیل خوب برای روز مبادا تکیه کند.

قریب به‌اتفاق ناظران و تحلیل‌گران وقایع لبنان متفق‌القولند که حزب‌الله به‌عنوان یک جنبش سیاسی-نظامی که فعالیت‌های خود را با واکنشی چریکی به اشغال لبنان توسط صهیونیست‌ها آغاز کرد، به‌خوبی توانسته است با اتکا به عنصر شهادت‌طلبی و نهادینه کردن آن در درون جامعه هدف (اکثر لبنانی‌ها فارغ از نژاد و مذهب) جای پای محکمی برای خود در جامعه طائفی لبنان باز کند.

بهترین نمود و آشکارکننده این قدرت نرم عظیم اعمال‌شده توسط حزب‌الله روی جامعه متکثر لبنان، تشییع باشکوه دو سید فداکار از رهبران برجسته این جنبش یعنی سیدحسن نصرالله و سیدهاشم صفی‌الدین یک سال پیش در چنین ایامی بود. 

اقدامات گسترده هواداران حزب‌الله مثل تظاهرات چند هزار نفری و گلباران مزار پاک سید مقاومت در سالگرد آن مرد بزرگ، نشانگر این است که به دلیل شباهت عجیب دو سید مقاومت در عرصه زندگی و شهادت قهرمانانه، آتشی که فرزندان مقاومت اسلامی در قلوب ملت لبنان روشن کرده‌اند، همچنان پرفروغ و آماده این است که ریشه جرثومه فساد صهیونیستی را بسوزاند.

ترور‌های متوالی نشانگر ترس مضاعف صهیونیست‌ها

یکی از شیوه‌های سنجش میزان ترس هر دشمنی در میدان جنگ، نگاه به میزان سبعیتی است که نیرو‌های دشمن برای حذف فیزیکی و ترور شخصیت رقبای خود در میدان نبرد به کار می‌برند. اگر نگاهی کوتاه به عملیات ترور سید مقاومت و شهید سیدهاشم صفی‌الدین بیندازیم، خواهیم دید که چنین ترور‌هایی (با توجه به تناژ بالای بمب‌های نوترونی سنگرشکن به‌کاررفته در آنها) حتی در تاریخچه سازمان‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نیز بی‌سابقه است. به‌علاوه فاصله نسبتاً کوتاه بین ترور شهید نصرالله و شهید صفی‌الدین این معنی را به ذهن متبادر می‌سازد که صهیونیست‌ها از ظهور دوباره رهبری کاریزماتیک در ساختار منسجم و آهنین حزب‌الله در هراس بودند و به همین دلیل تصمیم گرفتند یک هفته بعد از حذف فیزیکی شهید نصرالله، مهم‌ترین گزینه رهبری حزب‌الله یعنی سیدهاشم صفی‌الدین را ترور کنند؛ غافل از این‌که حذف فیزیکی این دو شهید دلاور راه را برای تبدیل‌شدنشان به قهرمان ملی لبنان و نهادینه‌تر شدن فرهنگ والای شهادت در سراسر جهان اسلام هموار می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر