صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۱:۳۲ | ۰۶ / ۰۷ /۱۴۰۴
| |

ماندگاری در قله موفقیت با رویکرد تعالی سازمانی

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، با اشاره به بیست و سومین دوره جایزه تعالی سازمانی، بر نقش این جایزه در توسعه مدیریت و کسب‌وکار و همچنین ضرورت حفظ دستاوردها پس از رسیدن به موفقیت تأکید کرد.
کد خبر : 1000350

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا؛ قاسم خرمی، در اظهاراتی به اهمیت جایزه تعالی سازمانی و نقش آن در توسعه مدیریت و کسب‌وکار پرداخت  با اشاره به بیست و سومین دوره این جایزه که در نیمه دوم سال جاری برگزار می‌شود، بر ضرورت حفظ موفقیت پس از رسیدن به آن تأکید کرد و گفت: رسیدن به قله موفقیت مهم است، اما ماندگاری در آن جایگاه اهمیت بیشتری دارد.

خرمی توضیح داد: سازمان مدیریت صنعتی از سال ۱۳۸۲ با الگوبرداری از تجربیات شرکت‌ها و مدیران پیشرو در کشور‌های توسعه‌یافته، ساختار جایزه تعالی را پایه‌گذاری کرده است. این جایزه که پس از بیش از دو دهه استمرار یافته است، نشان‌دهنده اعتماد بنگاه‌ها و شرکت‌ها به این فرآیند ارزیابی و توسعه است و این موضوع به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند برای سازمان مدیریت صنعتی تلقی می‌شود.

وی افزود: این جایزه مبتنی بر فرآیندی مهندسی‌شده و به‌روز است که ترکیبی از تخصص، تجربه و سلامت حرفه‌ای را در ارزیابی شرکت‌ها به کار می‌گیرد. حضور مستمر شرکت‌ها در این برنامه و تعهد آنها به ارزیابی دقیق و مستمر نشان می‌دهد که مزایای حاصل از این فرایند بیش از هزینه‌ها و تلاش‌های صرف شده است و اثربخشی قابل توجهی در یادگیری و توسعه سازمان‌ها داشته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی،خاطرنشان کرد: اداره کردن یک شرکت موفق نمی‌تواند مبتنی بر سلیقه یا آزمون و خطا باشد و تاکید کرد که اصول صحیح بنگاه‌داری باید به مدیران ارشد منتقل شود.الگو‌های ارائه شده توسط سازمان مدیریت صنعتی جنبه الزامی ندارند، بلکه به عنوان راهنما‌هایی برای یادگیری و الهام‌گیری مطرح می‌شوند و مدیران باید از آنها به عنوان الگو استفاده کنند نه به عنوان نسخه‌ای که صرفاً کپی شود.

خرمی در ادامه بر نقش اساسی رسانه‌ها در ترویج مبانی جایزه تعالی سازمانی تأکید کرد و گفت:جایزه به دنبال دادن نشان یا تقدیر صرف نیست، بلکه هدف اصلی آن ارتقاء دانش و فرهنگ مدیریت در سازمان‌ها است. وی به مدل تعالی سال ۱۴۰۴ اشاره کرد که با محوریت رهبری آینده‌نگر و الهام‌بخش تدوین شده است و بیان کرد که برنامه‌ریزی دقیق و نگرش سیستمی و فرآیندی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا در مسیر پیشرفت باقی بمانند و از بازار و نیاز‌های مشتریان دور نشوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی،همچنین به اهمیت دلبستگی کارکنان به سازمان پرداخت و گفت: تعالی سازمانی به معنای متعالی بودن کارکنان است. وی تاکید کرد که در سازمان دو گروه انسانی وجود دارد که یکی مسئولیت تصمیم‌گیری را بر عهده دارند و نقش آنها در موفقیت سازمان بسیار حیاتی است.

خرمی در پایان، با بیان این نکته که هر سازمانی بدون برنامه‌ریزی فعال و دقیق در مسیر خود با شکست مواجه خواهد شد، بر اهمیت برنامه‌ریزی و هدایت صحیح توسط مدیران و رهبران تأکید کردو افزود:هر روز کاری باید متفاوت و رو به جلو باشد تا از روزمرگی و مدیریت صرفاً روزانه جلوگیری شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر