صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۴ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳

تعداد زنان شاغل به تحصیلات آکادمیک بیش از مردان است/ در منزل برای فرزندان وقت بگذاریم

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه تعداد زنان شاغل به تحصیلات آکادمیک بیش از مردان است، تأکید کرد: والدین در منزل برای فرزندانشان وقت بگذارند.
کد خبر : 928931

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست دورهمی زوج‌های متأهل همکار دانشگاه با حضور افشین غنی‌زاده سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه و حجت‌الاسلام امین معظمی گودرزی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در این نشست اظهار کرد: جلسه جذاب برگزارشد و «زوج‌های همکار» ایده خوبی به شمار می‌رود و لازم است از همکارانی که به صورت خانوادگی به دانشگاه خدمت می‌کنند و حرکت ارزشمندی در طلب روزی حلال دارند و در مسیر ارتقای فرهنگی و آموزش کشور به‌خصوص استان کرمانشاه حرکت می‌کنند، تقدیر شود.

معظمی‌ گودرزی متذکر شد: بعد از انقلاب اسلامی با وجود تبلیغات سوء رسانه‌های بیگانه فضای اشتغال و فعالیت اجتماعی برای زنان به صورت گسترده مهیا شد و ایران از بسیاری کشور‌های منطقه و جهان در حوزه بانوان جلوتر است، در زمینه تحصیلات عالیه هم قبل از انقلاب اسلامی ۷۰ تا ۸۰ درصد بانوان بی‌سواد یا بدون تحصیلات عالیه بودند وبراساس آمار نفوس و مسکن سال ۱۳۹۰ این میزان به کمتر از ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: حتی امروز تعداد زنان شاغل به تحصیلات آکادمیک بیش از مردان است و این مایه مباهات است؛ با این تذکر که دین مبین اسلام هیچ مشکلی با اشتغال زنان ندارد و بعضی اوقات حضور بانوان در کسب اهداف مقدس را تشویق هم می‌کند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه توضیح داد: رسانه‌های غربی با تبلیغ فرهنگ خود، آسیب‌ها‌ی زیادی به مرور زمان و در قالب شعار‌هایی مانند آزادیخواهی به ما تحمیل کرده‌اند و بنیاد خانواده را هدف قرار داده‌اند، از این طریق آمار طلاق، افسردگی و حتی خودکشی را در جامعه زیاد کرده‌اند؛ این در حالی است که دین مبین اسلام بر مسئله خانواده و کانون گرم خانوادگی و حفظ تداوم و امنیت آن تأکید دارد، حتی در قوانین حقوقی اسلام تمام این قوانین برای حفظ خانواده تنظیم شده است.

معظمی گودرزی یادآور شد: یکی از تکالیف و وظایف مرد در زندگی، تأمین معاش خانواده است و زن هیچ وظیفه‌ای برای کسب معاش خانواده ندارد، اما اگر به‌دلیل مشکلات مالی به این نتیجه رسیدیم که زن خانواده باید کار کند اشکالی وجود ندارد، اما نباید خانواده را فدا کنیم.

وی افزود: در دین اسلام خانواده و حفظ آن و فرزندان اولویت است، توصیه می‌کنم وقتی زنان ما فداکاری می‌کنند و با دلسوزی کنار مردان خود در بیرون خانه کار می‌کنند، آقایان هم باید در خانه هوای همسران خود را داشته و به آنان کمک کنند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه درباره اهمیت فرزندان هم گفت: کودکان نباید از مهر و محبت مادر محروم باشند و باید برای بچه‌ها وقت بگذاریم، درغیراینصورت فرزندان افسرده می‌شوند، حتی ممکن است گرفتار دوستان ناباب شوند.

معظمی گودرزی در ادامه توضیح داد: روانشناسان معتقدند که باید هرروز بین ۱۵ دقیقه تا نیم ساعت برای هرکدام از فرزندان وقت اختصاصی بگذاریم تا دچار آسیب نشوند، توجه داشته باشید آنقدر درگیر کار نشوید که بچه‌ها، خانواده و همسر را فراموش کنید، کار بخشی از زندگی است، اما مهم‌ترین هدف در خلقت، تشکیل خانواده و رشد و تعالی آن است، زن و مرد مکمل هم هستند تا همسفر مسیر سعادت باشند و همدیگر را رشد دهند.

وی متذکر شد: نگذاریم رسانه‌ها برای ما تعیین تکلیف کنند و برای چیز‌هایی هزینه نکنیم که مهم نیستند و از موارد مهم و اهداف سرنوشت‌ساز غافل نشویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر