صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۲۳ - ۰۱ آذر ۱۳۹۴
سمینار «مدیریت استراتزیک منابع انسانی در یک الگوی سیستمی– اقتضایی» در واحد دماوند

میرسپاسی: نیاز مبرم بخش دولتی مدیریت منابع انسانی است

پرفسور ناصر میرسپاسی، استاد مدیریت منابع انسانی، گفت: یکی از مهمترین نیازهای جامعه در شرایط کنونی و بخش دولتی نیاز مبرم به مدیریت منابع انسانی است. مدیریتی که فعلا در بدنه دولت چهارچوب مشخصی ندارد.
کد خبر : 51140

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، میرسپاسی در نخستین سمینار مدیریت استراتزیک منابع انسانی در یک الگوی سیستمی– اقتضایی که در دو نوبت صبح و عصر و با حضور دانشجویان مقطع دکتری منابع انسانی و مدیریت صنعتی در سالن دفاع دانشگاه ازاد اسلامی واحد فیروزکوه برگزار شد، به تشریح نموداری با الگوی کاربرد نظریه سیستمی – اقتضایی در مدیریت منابع انسانی پرداخت.


او ادامه داد: باید مدیریت منابع انسانی را با روابط کار تعریف کنیم. هدف دولت قبلی از کاهش 27 وزارت‌خانه به 17 وزارت‌خانه، تعدیل نیروی انسانی و سازماندهی منابع انسانی بوده است.


پدردانش مدیریت منابع انسانی ایران درباره مدیریت منابع انسانی پویا در مدل سیستمی- اقتضایی اظهار کرد: در استخدام و به‌کارگیری نیروهای شایسته باید اهتمام بورزیم و مدیریت انسانی باید با فرهنگ‌های متفاوت سازمانی کار کند.


میرسپاسی گفت: در بخش تعاونی‌ها مدیریت منابع انسانی به شدت معیوب است و اصلا در ایران تعاونی نداریم. بهتر بگویم، به اسم تعاونی فعالیت می‌کنند و از امتیازات تعاونی استفاده می‌کنند، ولی شرکت سهامی هستند.


نویسنده کتاب «مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار با نگرشی به روند جهانی شدن » اعمال مدیریت را تغییر رفتار معرفی کرد که باید با نیازهای محیطی ارتباط داشته باشند.


میرسپاسی افزود: مدیریت استراتژیک یعنی مدیریت بلندمدت، پیش‌تدبیر، و تصمیم راهبردی برای آینده.



انتهای پیام/

ارسال نظر