صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۸ - ۱۶ دی ۱۳۹۶
مدیر گروه پاپزشکی کلینیک دیابت پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم:

اولین کلینیک «پا پزشکی» در ایران راه‌اندازی شد/ کفش نامناسب مهم‌ترین عامل بروز زخم پای دیابتی

مدیر گروه پاپزشکی کلینیک دیابت پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم از راه‌اندازی اولین کلینیک پاپزشکی در ایران خبر داد.
کد خبر : 248679

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، رضا قلم قاش، مدیر گروه پا پزشکی اظهار کرد: اولین کلینیک پا پزشکی کشور در دانشگاه علوم پزشکی تهران راه اندازی شد و از امروز بیماران می‌توانند به این مجموعه درمانی مراجعه کنند.عمده تمرکز ما در این مجموعه روی بیماران دیابتی است.


مدیر گروه پاپزشکی کلینیک دیابت پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: فعالیت اینگونه مراکز در برخی از کشورهای دنیا متداول بوده و قدمت خیلی طولانی دارد که کلینیک پاپزشکی به صورت رسمی به همت دانشگاه علوم پزشکی تهران راه‌اندازی شده است.


وی یادآور شد: غربالگری رایگان از امروز تا دهه فجر انجام خواهد شد و افراد برای دریافت نوبت می‌توانند با شماره 02143682 تماس بگیرند.


قلم‌قاش گفت: صدور شناسنامه پا از جمله اقداماتی خواهدب ود که در این کلینیک انجام می‌گیرد و افراد از لحاظ موضوعاتی مانند وضعیت عروق پا، اعصاب محیطی، استخوان و عضلات پا مورد بررسی قرار می‌گیرند و سپس برای آنان شناسنامه پا صادر می‌شود.


مدیر گروه پاپزشکی کلینیک دیابت پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم ارائه خدمات درمانی و پیشگیرانه به بیماران دیابتی را از مهم‌ترین اهداف این کلینیک اعلام کرد و گفت: پیشگیری از مشکلات پا، اصلاح اختلالات این عضو بدن و درمان بیماری پا از مهمترین اقدامات این کلینیک است.


وی با اشاره به اینکه 10 تا 12 درصد بیماران دیابتی حداقل یک‌بار زخم پای دیابتی را تجربه کرده‌اند، تصریح کرد: زخم پای دیابتی 3 تا 5 سال از عمر این افراد را کم می‌کند.


مدیر گروه پاپزشکی کلینیک دیابت پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، زخم پا را اولین عامل مرگ و میر عفونی بیماران دیابتی اعلام کرد و گفت: هزینه سالانه درمان زخم پای دیابتی بین 3 تا 5 هزار دلار است.


قلم‌قاش به بیماران دیابتی توصیه کرد که مشکل پا را جدی بگیرند و در صورت مشاهده آنها حتما به کلینیک‌های تخصصی مراجعه کنند تا نسبت به برطرف شدن مشکل، اقدامات لازم انجام گیرد.


وی بیان کرد: در ارزیابی چند ماه گذشته‌ای که در برج میلاد انجام شد، متوجه شدیم 86 درصد کودکان دچار اختلالاتی چون صافی کف پا هستند که اگر در همان سن کودکی درمان نشوند می‌تواند مشکلات زیادی را برایشان ایجاد کند.


مدیر گروه پاپزشکی افزود: اصولا مراقبت و درمان این اختلالات با ورزش انجام می‌شود و اگر افراد نسبت به اختلالات کودکانشان آگاه شوند، در جهت درمان آن تلاش می‌کنند.


قلم‌قاش افزود: 40 درصد عامل زخم دیابتی‌ها به دلیل کفش نامناسب است اگر بیمار نسبت به مشکل پاهایش آگاه شود تا بیش از 50 درصد پیش رفته‌ایم و بسیاری از مشکلات حل خواهد شد؛ اما وقتی یک بیماری دیابتی نمی داند مشکل پایش چیست نمی شود کاری را پیش برد.


مدیر این کلینیک خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته هدف از درمان جلوگیری از مرگ و میر بوده است اما اکنون بهبود کیفیت زندگی را هدف قرار داده ایم. امیدواریم با راه اندازی این کلینیک بسیاری از افراد دیابتی از مشکلات پاهایشان مطلع شوند و اقدامات خوبی را در راستای درمان آنها انجام دهیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: دیابت متابولیسم
ارسال نظر