صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۱ - ۱۰ آبان ۱۳۹۶
محمد حسین رجبی دوانی در بازدید از غرفه خبرگزاری آنا در نمایشگاه مطبوعات

رسانه باید در قالب و صورتی زیبا مفاهیم دینی را به مخاطب برساند

پژوهشگر و استاد تاریخ اسلام معتقد است باید از همه وسایل ارتباطی برای تیلبغ و رساندن پیام دین استفاده‌کرد.
کد خبر : 227386

دکتر محمد حسین رجبی دوانی، پژوهشگر و استاد در حوزه تاریخ اسلام در بازدید از غرفه خبرگزاری آنا در نمایشگاه مطبوعات ضمن اشاره به این نکته که وقتی حرفی از دین به میان می آوریم اشاره به راه سعادت و نجات داریم، گفت: قطعا زمانی که از دین و راه دینی صحبت می کنیم، اشاره‌مان به راه رستگاری بشر است که با آن آدمی غایت خودش را کسب خواهد کرد.


دکتر رجبی افزود: این صراط که راه و طریق حق است و مسلما باید بهتر و بیشتر تبلیغ و نشان داده شود و در دوره جدید قطعا یکی از راه های مهم این تبلیغ و عرضه حضور در رسانه است و بیان معانی دینی در ظرف رسانه های جدید می تواند ما را در تبلیغ و عرضه دین یاری کند.


این استاد در حوزه تاریخ اسلام تصریح کرد: خود رسول خدا‌ (ص) هم با آمدن در میان مردم و یا اعزام مبلغ به مناطق مختلف مدام در پی تبلیغ مفاهیم و معانی شان بودند و اساسا و عقلا هم این تبلیغات برای شناخت حقیقت دین و دعوت مردم به سعادت لازم و ضروری بود لذا هر چیزی که بتواند مفاهیم الوهی و دینی را به دیگران برساند و تبلیغی برای این معانی باشد مفید خواهد بود و اگر بتواند آن مفاهیم را در قالبی از هنر و زیبایی هم بریزد می تواند تبلیغی صحیح و مطلوب با تاثیری زیاد به شمار بیاید. در واقع ما باید هر روز بهتر از روز قبل بتوانیم مخاطبین رسانه را با مفاهیم دینی مواجه کنیم و در همین راستا باید بکوشیم و زبان دینی مان در رسانه را زیبا تر کنیم.


محمدحسین رجبی در ادامه گفت: این نکته مهمی است که رسانه باید در قالب و صورتی زیبا مفاهیم دینی را به مخاطبینش ابلاغ کند. توجه بفرمایید که بزرگترین رسانه در زمان حضرت رسول (ص) «شعر» بوده و شعرای زبر دست بسیار مورد توجه همه بودند و اشعار آنها به سرعت دهان به دهان می گشت و منتشر می شد، زمانی که رسول خدا می‌آیند از این ابزار به بهترین و خوب ترین صورت استفاده می کنند و حتی شاعر زن هم دارند تا بتوانند مفاهیم وحیانی‌شان را میان مردم تبلیغ کنند.


وی افزود: امروز هر وسیله ای اعم از تصویری و صوتی و دیجیتال و مکتوب که بتوانیم با آن به بسط بهتر و بیشتر مفاهیم دینی مان بپردازیم مطلوب خواهد بود و باید از آن به خوبی استفاده کرد و در قالب و زبانی زیبا حقایق و تعالیم دینی را مطرح کرد. خصوصا رسانه هایی که مخاطبین بیشتری دارند باید با دقت و هنر مضاعف، مفاهیم دینی را به مخاطبین منتقل کنند و این نه تنها مشکلی ندارد بلکه مطلوب دین ما هم است.


عضو هیات علمی دانشگاه در پاسخ به این پرسش که ویژگی های بیان مفاهیم الوهی در رسانه چیست؟ گفت: ساخت و طراحی مفاهیم دینی در قالبی زیبا و همراه با هنر و زبانی دلنشین اصلی ترین کاری است که باید انجام دهیم و در کنار آن باید پژوهش و پژوهشگران و اندیشمندان و استفاده از نظرات و پیشنهادات آنها برای بیان هر چه بهتر اعتقادات دینی را مورد توجه زیادی قرار دهیم.




انتهای پیام/

ارسال نظر