دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1403 - 10:07

مسعود اسکویی درگذشت

مسعود اسکویی درگذشت
مسعود اسکویی صدای آشنای رادیو و تلویزیون درگذشت.
کد خبر : 908934

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود اسکویی پیشکسوت گویندگی ورزشی رادیو و تلویزیون امروز دار فانی را وداع گفت.  این پیشکسوت عرصه رادیو چندی قبل به دلیل کسالت در بیمارستان بستری بود و جمعی از اهالی ورزش بالاخص کیومرث هاشمی وزیر ورزی و محمود خوردبین و رضا درویش پیشکسوت و مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هم به عیادت او رفتند.

مرحوم اسکویی بیش از ۵۰ سال در رادیو و تلویزیون به گویندگی پرداخت که عمده فعالیت وی در رادیو بود. صدای او برای چندین نسل تز جامع آشناست و در سال‌هایی که خبری از تصویر و تلویزیون نبود، خیلی‌ها با صدای اسکویی، صحنه‌های مسابقات ورزشی را خیال پردازی می‌کردند. آن مرحوم با گذراندن دوره‌های مختلف تهیه خبر ورزشی به عنوان اولین گزارشگر در ورزش‌های منهای فوتبال نظیر بسکتبال، والیبال، هندبال، تنیس، اتومبیلرانی، سوارکاری و... شناخته شد.

اسکویی که متولد ۱۳۱۸ تهران بود از شاگردان ممتاز دبیرستان نمونه البرز به شمار می‌رفت. پس از تأسیس رادیو ورزش در سال ۱۳۷۸ ماندگارتر از قبل شد. تعصب او روی رادیو باعث شد تا قید تلویزیون را بزند و البته بین کارمندان رادیو و تلویزیون معروف به عمو مسعود شد. آن مرحوم با گوینده‌های ماندگاری، چون عطاءالله بهمنش، پیمان بهبودی و ایرج گرگین خاطرات مشترکی را به یادگار گذاشت.  

درگذشت صدای آشنا رادیو و تلویزیون+عکس

درگذشت صدای آشنا رادیو و تلویزیون+عکس

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته