دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1403 - 15:24
در گفت‌وگو با آنا

واکنش تند باشگاه استقلال به شایعه حذف از آسیا: تیم در کورس قهرمانی است، می‌خواهند تمرکز را بر هم بزنند

واکنش تند باشگاه استقلال به شایعه حذف از آسیا: تیم در کورس قهرمانی است، می‌خواهند تمرکز را بر هم بزنند
باشگاه استقلال به یک شایعه در مورد حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا واکنش نشان داد.
کد خبر : 911588

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، از صبح امروز شایعه‌ای مبنی بر اینکه استقلال به دلیل پرداخت دیرتر از موعد بدهی به باشگاه سانتاکلارا بابت محمد محبی از گرفتن مجوز حرفه‌ای محروم و از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده است مطرح شد.  

خبرنگار آنا به همین دلیل با محمدرضا بختیاری معاون حقوقی باشگاه استقلال تماس گرفت و در خصوص این شایعه از وی سوال کرد. بختیاری در این خصوص اظهار کرد: چند سایت‌ و کانال‌های خبری فیک، چون استقلال در کورس قهرمانی است و با آخرین بردی که داشت تن و بدن آنها لرزیده، خبر‌های غیرحقوقی و غیر مستند منتشر کردند که کاملاً اشتباه است و می‌خواهند تمرکز تیم را به هم بزنند. اطلاعات کسانی که چنین خبری را زده‌اند ناقص است و آنها نسبت به سامانه بارگذاری مدارک آشنایی ندارند.  

وی ادامه داد: در مورد بحث سانتاکلارا مطابق ماده F۳ قانون مقررات نقل و انتقالات حرفه‌ای AFC دیونی که یک باشگاه به باشگاه دیگر دارد و تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۴ این دِین قطعی شده باشد باید تا ۳۱ مارس ۲۰۲۴ تعیین تکلیف شده باشد. تعیین تکلیف به این صورت است که یا توافق نامه‌ای با طلبکار نوشته شود که تاریخ پرداخت را به بعد از ۳۱ دسامبر موکول کند یا اینکه دعوای حقوقی با وجود مستندات طرفین در جریان باشد. پس سه مورد داریم. می‌توانیم در مورد دیونی صحبت کنیم که تا ۳۱ دسامبر قطعی شده باشد که باید تا ۳۱ مارس پرداخت شود، یا توافق شود و تاریخ پرداخت به عقب بیفتد. با اینکه دعوا ادامه پیدا کند.

معاون حقوقی باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: برای پرونده سانتاکلارا در ۲۲ مارچ با این باشگاه توافق کردیم و آن را به صورت اقساطی از تاریخی که AFC مشخص کرده به عقب انداختیم؛ بنابراین قانون سانتاکلارا مشمول این فصل مسابقات آسیایی برای استقلال نمی‌شود. به این موضوع هم اکتفا نکردیم و از برج ۱۰ سال ۱۴۰۲ از ۵۰۰ هزار یورو بدهی که داشتیم ۳۰۰ هزار یورو نزد فیفا داشته، مبالغی هم نزد AFC داشته، بین استقلال، فدراسیون فوتبال، فیفا و AFC توافق چهار جانبه شده، ۳۰۰ هزار یورو از فیفا پرداخت شود، ۲۰۰ هزار یورو هم از منابع استقلال نزد فدراسیون پرداخت شود و بدهی که باشگاه استقلال به فدراسیون ایران پیدا می‌کند از طریق AFC پرداخت شود. مضاف بر اینکه تضمین‌های لازم را به فدراسیون فوتبال دادیم.  

بختیاری خاطرنشان کرد: آنهایی که با اطلاعات غلط می‌خواهند اذهان عمومی را منحرف و صحبت از هلدینگ خلیج فاری می‌کنند، نمی‌دانند که امکان بارگذاری با هلدینگ وجود ندارد، چون زمان به پایان رسیده است. امکان بارگذاری هیچ سند یا برگه‌ای نیست مگر با توضیحات کافی که باشگاه استقلال بارگذاری را قبل از اتمام مهلت بارگذاری انجام داده است. باز هم تاکید می کنم می‌خواهند تمرکز استقلال را به هم بریزند تا قهرمانی از دست برود. به هواداران اطمینان می‌دهیم که باشگاه استقلال بعد از سال‌ها تمیزترین اقدامات خود را برای بارگذاری مدارک اجرا کرده، بدهی مالیاتی ندارد و بدهی هم به تأمین اجتماعی ندارد و اتفاقا مطالباتی داریم. مقررات حرفه‌ای را در بالاترین سطح استاندارد انجام دادیم. پرونده‌های ساپینتو و آمانوف هم به بهترین شکل دفاع شده و در حال پیشروی است.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته