دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس پارک علم و فناوری شریف مطرح کرد؛

بازارسازی دانش‌بنیان‌ها با استفاده از برند دانشگاه صنعتی شریف/صادرات در ۳ حوزه مهم

بازارسازی دانش‌بنیان‌ها با استفاده از برند دانشگاه صنعتی شریف صادرات در ۳ حوزه مهم
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف گفت: قصد داریم با استفاده از برند دانشگاه صنعتی شریف در تبلیغات و بازارسازی برای معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم.
کد خبر : 866813

بهنام طالبی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: قصد داریم از برند دانشگاه صنعتی شریف در تبلیغات و بازارسازی برای معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم. در این راستا برنامه‌هایی از جمله شریف‌ساخت ایجاد کردیم که امیدواریم تأثیر به‌سزایی در بازار شرکت‌های تحت حمایت داشته باشد.

طالبی با اشاره به هدف برنامه شریف‌ساخت، گفت: از آنجایی‌که فاز دانشگاه صنعتی شریف شناخته شده است، درصدد برآمدیم تا با استفاده از آن به توسعه بازار محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌شریف‌ساخت در راستای توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان‌ در حال طراحی است، افزود: قصد داریم بازار را از طریق دانشگاه برای شرکت‌های دانش‌بنیان تحریک، محصول‌های دانش‌بنیان را ارزیابی کنیم و نسبت به اخذ تأییدیه اقدام کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: حداقل ۲۰ شرکت بزرگ در این ناحیه نوآوری فعالیت می‌کنند که ارزش موضعی آن بیش از هزار میلیارد است. ظرفیت بازار و فروش برخی از این شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک به عدد بالاتری نیز رسیده است.

به گفته وی؛ شرکت‌های نرم‌افزاری و فناوری اطلاعات کلانی در پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف وجود دارد؛ از این رو درصدد هستیم در تأمین جنس سبد شرکت‌ها در حوزه ساخت و تجهیزات وارد شویم، زیرا این شرکت‌ها می‌توانند در زمینه صادرات تأثیر به‌سزایی داشته باشند.

طالبی با اشاره به صادرات محصولات دانش‌بنیان، در ادامه افزود: حوزه‌های الکترونیک، بایوتکنولوژی و ساخت و تولید بیشترین صادرات را دارند. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته