دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برگزاری مسابقه ملی اینترنتی برنامه‌سازی توسط ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال

برگزاری مسابقه ملی اینترنتی برنامه‌سازی توسط ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال
مسابقه ملی اینترنتی برنامه‌سازی دانشجویی، با هدف ارتقاء توانمندی‌های فنی، تقویت مهارت‌های حل مسئله، حل مسائل دنیای واقعی، ایجاد و تقویت مهارت‌های تیمی، جذب استعداد‌های جوان و ترویج مهندسی و علوم کامپیوتر توسط ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال معاونت علمی برگزار شد.
کد خبر : 911287

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقه ملی اینترنتی برنامه‌سازی دانشجویی توسط ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان دیجیتال با هدف ارتقاء توانمندی‌های فنی، تقویت مهارت‌های حل مساله، حل مسائل دنیای واقعی، ایجاد و تقویت مهارت‌های تیمی، جذب استعداد‌های جوان و ترویج مهندسی و علوم کامپیوتر ۱۲ اردیبهشت ماه به صورت آنلاین برگزار شد.  

در مسابقه ملی اینترنتی برنامه‌سازی دانشجویی،   بیش از ۶۲۰ تیم از دانشجویان علاقمند از سراسر ایران و ۵۰ تیم خارجی (از کشور‌های هندوستان، بنگلادش، افغانستان و ...)   مشارکت داشتند و  این مسابقه به عنوان مرحله مقدماتی مسابقه‌ی منطقه‌ای  به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف به صورت تیمی (هر تیم شامل حداکثر سه شرکت کننده) برگزار شد.

دانشجویانی که با مبانی برنامه‌سازی آشنایی دارند، با شرکت در این مسابقه علاوه بر تجربه شرکت در یک رقابت برنامه‌نویسی، آموخته‌های خود را هم محک زدند. به تمام شرکت‌کنندگانی که حداقل ۳ سوال از ۱۰ سوال مسابقه را پاسخ دادند، گواهی رسمی حضور از سوی مسابقه بین‌المللی اعطا شد.

سوالات مسابقه اینترنتی که روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار  شد شامل دو بخش مبانی برنامه نویسی و طراحی الگوریتم ­ها بود و با توجه به مشارکت بیش از ۵۰ تیم خارجی، سئوالات به زبان فارسی و انگلیسی در اختیار شرکت­ کنندگان قرار گرفت. این مسابقه در واقع مسابقه­ انتخابی برای شرکت در مسابقه­ منطقه‌ای غرب آسیا است که ۱۰ و ۱۱ خرداد ماه به صورت حضوری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

در این مسابقه بیش از ۷۲۰۰ برنامه به سامانه داوری ارسال شد که از این تعداد نزدیک به ۲۰۰۰ پاسخ درست بودند. در مجموع ۴۸۵ تیم توانستند حداقل یک سوال در این مسابقه حل کنند.

در نهایت  ۹۶ تیم از ۷۰ دانشگاه داخلی کشور مجوز شرکت در مسابقه­ منطقه‌ای غرب آسیا را دریافت کردند. با توجه به مسابقه اینترنتی برگزار شده، تیم‌های معرفی شده از سوی دانشگاه‌های کشور به صورت حضوری در دانشگاه صنعتی شریف ۱۰ و ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۳، با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

هر دانشگاه حداقل یک نماینده در این مرحله دارد. همچنین برای دانشگاه‌های برتر کشور با توجه به نتایج کسب شده و به نسبت توانمندی آنها سهمیه اضافی در نظر گرفته می‌شود. دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران و دانشگاه علم و صنعت، هر کدام مجوز ihv تیم برای مسابقه حضوری غرب آسیا را کسب کردند.

مسابقه برنامه سازی غرب آسیا توسط کمیته علمی دانشگاه صنعتی شریف تدوین می‌شود، مسئولیت اجرای فنی مسابقه به عهده کمیته فنی منتخب دانشگاه خواهد بود و فرآیند‌های اجرایی توسط کمیته‌های دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف انجام خواهد شد و طی آن به ۱۲ تیم برتر مسابقه حضوری غرب آسیا جوایزی به ترتیب زیر ارائه می‌شود.  

ترتیب جوایز این مسابقه، به این صورت است که ۳ تیم اول (از هر دانشگاه حداکثر یک تیم): ۱۰ میلیون تومان، ۳ تیم بعدی (از هر دانشگاه حداکثر یک تیم): ۶ میلیون تومان و در نهایت ۶ تیم بعدی (از هر دانشگاه حداکثر دو تیم): ۳ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته