دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کارگاه بین‌المللی تجربه‌نگاری در ارزیابی و رتبه‌بندی سازمان‌های نوآوری برگزار شد

کارگاه بین‌المللی تجربه‌نگاری در ارزیابی و رتبه‌بندی سازمان‌های نوآوری برگزار شد
کارگاه بین‌المللی تجربه‌نگاری در ارزیابی و رتبه‌بندی سازمان‌های نوآوری، توانمندسازی منابع انسانی و نیرو‌های سازمان‌های نوآور، انتقال تجربه در حوزه‌های مختلف مرتبط با مأموریت پارک‌ها و مراکز رشد برگزار شد.
کد خبر : 911609

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، کارگاه بین‌المللی تجربه‌نگاری در ارزیابی و رتبه‌بندی سازمان‌های نوآوری، ۲۶ اردیبهشت ماه در محل پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، توسط  انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران با مشارکت دو نهاد بین‌المللی IASP و WIPO برگزار شد.


آشنایی با مفاهیم زیست‌بوم نوآوری و فرایند‌های جاری پارک‌های علم و فناوری و افزایش تعامل پارک‌های علم و فناوری با دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی از دیگر اهداف کارگاه بین‌المللی تجربه نگاری در ارزیابی و رتبه‌بندی سازمان‌های نوآوری بود.

ارائه مدل‌های ارزیابی داخلی و بین‌المللی عملکرد پارک‌های علم‌وفناوری و ارائه مدل‌های موفق ارزیابی در سایر کشو‌رها از جمله محور‌های اصلی بود که در این کارگاه به آن‎ها اشاره شد.  

همچنین در این کارگاه انتظارات نظام نوآوری و عملکرد نهاد‌های حاکمیتی نیز در توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری و ارزیابی و آسیب شناسی شرایط محیط کسب و کار در عملکرد پارک‌های فناوری نیز مطرح شد.

با برجسته شدن نقش سازمان‌های نوآور در توسعه اقتصادی، بسیاری از کشور‌های توسعه‌یافته تلاش کرده‌اند نقش این سازمان‌ها را در کشور‌های خود پررنگ کرده و اجزای آن را به صورت کمی و کیفی توسعه دهند.

یکی از موضوعات مهم ذینفعان سازمان‌های نوآور اعم از دولتمردان، سرمایه‌گذاران بخش عمومی و خصوصی، شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، اطمینان از کارکرد موفق آن‎ها و تحقق مقاصد و نیاز‌های آن‎ها مطابق برنامه‌های توسعه‌ای مربوطه است؛  لذا، ارزیابی ادواری عملکرد پارک‌های فناوری به عنوان شاخص‌ترین سازمان نوآوری و بررسی مسایل مربوط به رتبه‌بندی با هدف بهینه‌سازی فرایندها، ساختارها، کارکرد‌ها و پیامد‌های آن‌ها می‌تواند برخی از دغدغه‌های آنان را پاسخگو باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته