دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دستگاه سنجش سیمان حفاری طراحی و تولید شد

دستگاه سنجش سیمان حفاری طراحی و تولید شد
متخصصان یک شرکت دانش‌‎بنیان، موفق به بومی‌سازی ساخت دستگاه سنجش سیمان حفاری شدند که برای تولید انبوه در صنعت حفاری چاه‌های نفت در کشور کاربرد دارد.
کد خبر : 911428

امین کریمی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه تجهیزات ساختمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره «دستگاه سنجش سیمان حفاری»، توضیح داد: این دستگاه به‌طور مشخص زمان سفت‌شدن سیمان حفاری را اندازه‌گیری و اعلام می‌کند.

کریمی درباره سیمان حفاری توضیحات بیشتری ارائه کرد و گفت: فرمولاسیون سیمان حفاری با سیمان ساختمانی، متفاوت است. مهم‌ترین پارامتر سیمان حفاری، محاسبه زمان بندش یا سفت‌شدن آن است.

وی درخصوص کاربرد این دستگاه تصریح کرد: دستگاه سنجش سیمان حفاری در عملیات حفاری چاه‌های نفت بسیار کاربرد دارد. در آخرین مرحله حفاری چاه نفت، سیمان سفت‌شده یا همان سیمان حفاری به دیواره و اطراف چاه برای استحکام بیشتر تزریق می‌شود.

کریمی ادامه داد: قبل از آغاز عملیات حفاری، سیمان اولیه که قرار است وارد چاه شود، توسط پتانسیومتر این دستگاه اندازه‌گیری می‎شود.

این فناور صنعت ساختمان درباره نحوه عملکرد این دستگاه بیان کرد: از طریق نرم‌افزاری که به گشتاور یا عقربه این دستگاه اتصال الکترونیکی دارد، اطلاعات دقیق اندازه‌گیری سیمان حفاری به کاربر منتقل می‌شود.

کریمی با بیان اینکه این دستگاه از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر است، گفت: تمام شرکت‌های فروشنده سیمان حفاری، پیمانکاران شرکت‌های نفتی و شرکت‌های تولیدکننده سیمان حفاری از جمله خریداران این محصول هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته