دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ به آنا خبر داد؛

تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری برای رفع نقاط پرتصادف تهران

تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری برای رفع نقاط پرتصادف تهران
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: کارگروه مشترکی بین پلیس راهور تهران و شهرداری برای شناسایی نقاط پر تصادف و رفع نواقص این محل‌ها تشکیل شده است.
کد خبر : 909194

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: بر اساس پایش و رصد انجام شده ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ آمار تصادفات شهر تهران در ۵۹ درصد این تصادفات در بزرگراه‌های پایتخت به وقوع پیوسته است.

وی تصریح کرد: بر اساس انجام تفکیک کروکی‌های موجود مناطق ۴ و ۱۲ شهر تهران در صدر آمار تصادفات در پایتخت قرار گرفته‌اند.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین اضافه کرد: در منطقه ۱۲ پایتخت بزرگراهی وجود ندارد اما به دلیل وجود معابر متعدد، شلوغی و حجم قابل توجه تردد در این منطقه جزو یکی از مناطق پر تصادف شهر تهران به شمار می‌آید.

سرهنگ موسوی‌پور در ادامه خاطرنشان کرد: منطقه ۴ با چند بزرگراه مثل بزرگراه شهید بابایی، بزرگراه شهید زین‌الدین و بخشی از بزرگراه شهید یاسینی راه مواصلاتی دارد و بخش عمده وقوع تصادفات مربوط بزرگراه‌های این منطقه است.

وی عمده‌ترین دلیل وقوع تصادفات و حوادث رانندگی در شهر تهران، را سرعت غیرمجاز برشمرد و تاکید کرد: بخش قابل توجهی از این سوانح در زمان خلوتی معابر و تخطی از سرعت مطمئنه رخ می‌دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اضافه کرد: کم حادثه‌ترین منطقه شهر تهران در وقوع تصادفات هنوز مشخص نشده است و در صورت احراز اعلام خواهد شد.

سرهنگ موسوی‌پور یادآور شد: برای کاهش حجم تصادفات رانندگی به ویژه در مناطق پر تصادف و پر سانحه پایتخت، کارگروه مشترکی بین پلیس و شهرداری تشکیل شده است و در جلسات این کارگروه علل حوادث رانندگی در مناطق مختلف شناسایی می‌شوند.

وی از صدور دستورات لازم پس از شناسایی علل وقوع تصادفات برای کاهش این حوادث خبر داد و گفت: اقدامات لازم برای کاهش حجم تصادفات و رفع نواقص در محل‌های مدنظر بلافاصله پس از شناسایی عوامل حوادث رانندگی، اجرایی خواهند شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد: تخلفات حادثه ساز مثل سرعت غیرمجاز از مهمترین دلایل وقوع حوادث رانندگی محسوب می‌شوند و هم جان عابرین پیاده در معابر و هم جان سایر رانندگان را تهدید می‌کنند. 

سرهنگ موسوی‌پور اضافه کرد: با رانندگان متخلفی که هر یک از تخلفات رانندگی مثل سبقت و سرعت غیرمجاز را مرتکب شوند برابر مقررات برخورد می‌شود. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته