دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر ارشاد در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه؛

تولید کاغذ به ۱۳۰ هزار تن می‌رسد/ مردمی‌سازی فرهنگ و هنر در کشور

تولید کاغذ به ۱۳۰ هزار تن می‌رسد  مردمی‌سازی فرهنگ و هنر در کشور
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ۱۵۵ میلیون کتاب درسی با کاغذ ایرانی تولید شده است، گفت: به زودی تولید کاغذ در کشور به ۱۳۰ هزار تن می‌رسد.
کد خبر : 911815

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی اسماعیلی امروز -۲۸ اردیبهشت- به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: در میعادگاه دانشگاه همیشه حضور بزرگان انقلاب را درک کرده ایم و والاتر از همه حضور درخشان رهبر معظم انقلاب را در مقاطع مختلف شاهد بودیم. خدای متعال را به میزبانی از فرزندان موسی ابن جعفر شاکریم. این شجره طیبه در طول هزاران سال مظهر علم و دانش و مشعل‌های هدایت و راهبری بودند. در قرن محاصر یکی از فرزندان موسی بن جعفر، حضرت آیت الله عظما امام موسوی الخمینی (ره) پرچم انقلاب را بلند کرد، با قیام امام راحل نهضت بزرگ انقلاب اسلامی آغاز شد و با مرارت‌ها به پیروزی رسید و امروز به دست یکی دیگر از سادات عظیم الشان رسید.

وی افزود: در سال ۲۰۰ هجری خلیفه عباسی، از امام برای حضور در مرو دعوت کرد. این هجرت تاریخ ساز بعد از پیامبر (ص) مهمترین هجرت است. امام رضا با حضور در خراسان، تمدن جدیدی را به نام تمدن رضوی بنا نهاد. در زمانی که خلفای عباسی تلاش داشتند فلسفه غرب و یونان را در جهان اسلام گسترش دهند، امام ما با حضور در مرو با استفاده از حضوری که فراهم شده بود با دانش گسترده الهی به مقابله با مخالفان پرداخت. اوج اسلام با میدان داری مفاخر و بزرگانی، چون ابوریحان بیرونی و ابوعلی سینا آغاز شد.

اسماعیلی ادامه داد: خدا را شاکریم در پناه عقلانیت، با مکتبی که برای ما به میراث گذاشته شده، بنای مدنی انقلاب اسلامی را بنا گذاشته ایم و همه دستاورد‌های فرهنگی امکان رشد و تعالی پیدا می‌کند. انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است. دنیا و رهبران دنیا کجا شخصیتی مثل رهبر حکیم ما سراغ دارد که با این میزان تسلط، پرچمدار مسائل فرهنگی در جهان باشد که تنها یکی از بزرگترین مظاهر آن، نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است که از سال ۱۳۶۶ با تدبیر رهبر که آن زمان در کسوت ریاست جمهوری بود آغاز شد و امسال سی و پنجمین دوره آن در حال برگزاری است.

تولید کاغذ در کشور به ۱۳۰ هزار تن می‌رسد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برخی چهره‌های وابسته و مزدوران تلاش می‌کردند حوزه فرهنگ و هنر را از فضای انقلاب دور کنند، اتفاقات ناگواری که در دهه ۹۰ رخ داده بود به این مساله کمک می‌کرد، توان حاکمیت دینی به شدت کاهش پیدا کرده بود. سال ۱۴۰۰ که بنده مسئول وزارت فرهنگ بودم اقتصاد کتاب ۹ هزار میلیارد تومان بود و ما ۳۰ میلیارد تومان در اختیار داشتیم یعنی خلع سلاح فرهنگ در حوزه کتاب یکی از وظایف ما احیای حوزه فرهنگ بود.

اسماعیلی با بیان اینکه در ایام هفته کتاب عرض کردم تولید کاغذ تحریر به یک عدد ناچیز پنج هزار تن رسیده است و به شما قول دادم در کاغذ به خودکفایی می‌رسیم کارخانه‌ای که زیر پنج هزار تن تولید داشت تولیدش به ۵۵ هزار تن رسیده و ۱۵۵ میلیون کتاب درسی با کاغذ ایرانی تولید شده است، خاطرنشان کرد: به زودی تولید کاغذ در کشور به ۱۳۰ هزار تن می‌رسد. در مکتب امام خمینی (ره) یاد گرفتیم ما می‌توانیم این کارخانه کاغذ در شمال کشور در دولت مردمی راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه دشمن در حال فروپاشی فرهنگ کشور بود، اظهار داشت: در جشنواره فجر امسال ۲۵ فیلم در حوزه معرفی مفاخر، مشاهیر و فرماندهان جنگ تحمیلی ارائه شد، همه آمار‌ها بیانگر موفقیت ما در حوزه فرهنگ است.

اسماعیلی تاکید کرد: مطابق با دولت مردمی و شعار رهبر بنای ما مردمی سازی فرهنگ و هنر در کشور است حاکمیت و دولت در قابل تنظیم گر هدایتگری و نظارت عمل می‌کند و کار در اختیار مردم است.

مردمی سازی فرهنگ و هنر در کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مردم و انجمن‌های علمی فرهنگی هنری باید میدان دار اصلی فرهنگ کشور باشد. به مردم متدن که همیشه در صحنه حضور دارند عرض می‌کنم حوزه فرهنگ و هنر به جایگاهی که مطلوب نظام دینی و مطالبات رهبر است خواهد رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته