دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حفاظت از حقوق کارگران در عصر هوش مصنوعی

حفاظت از حقوق کارگران در عصر هوش مصنوعی
یکی از موضوعات کلیدی امسال این است که کارگران علاوه بر بهره‌مندی از ظرفیت واقعی هوش مصنوعی، مشمول قوانینی روشن برای حفظ کیفیت شغل باشند.
کد خبر : 877845

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از یورونیوز، هوش مصنوعی تغییرات تحول‌آفرینی در زندگی کاری ما ایجاد خواهد کرد که بر هر صنعتی تأثیر می‌گذارد. در این مسیر، کارفرمایان، کارمندان و سیاست‌گذاران باید آماده باشند. یکی از موضوعات کلیدی امسال در مجمع حقوق اجتماعی و استخدامی اروپا حصول اطمینان از این است که کارگران علاوه بر بهره‌مندی از ظرفیت واقعی هوش مصنوعی، مشمول قوانینی روشن برای حفظ کیفیت شغل باشند. این موضوع در مجمع آتی کمیسیون اروپا ۱۶ و ۱۷ نوامبر در بروکسل بررسی خواهد شد. 

اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از استراتژی دیجیتال خود، می‌خواهد برای اولین بار در جهان، قانون جامع هوش مصنوعی را وضع کند تا هوش مصنوعی قانونمند شود و شرایط بهتری را برای توسعه و استفاده از این فناوری نوآورانه ایجاد کند.

رئیس کمیسیون اروپا در این‌باره گفته است: اروپا در کنار همراهان خود باید چگونگی چارچوب جدید جهانی برای هوش مصنوعی را رهبری کند. اولویت اول ما اطمینان از توسعه هوش مصنوعی به روشی انسان‌محور، شفاف و مسئولانه است. قانون ما برای هوش مصنوعی در حال حاضر نقشه راهی برای کل جهان است.

هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که مزایای زیادی مانند مراقبت‌های بهداشتی بهتر، حمل و نقل ایمن‌تر و تمیزتر، تولید کارآمدتر، و انرژی ارزان‌تر و پایدارتری برای کارگران ایجاد کند. بر اساس یک تحقیق انجام شده توسط سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD)، ۶۳ درصد از کارگرانی که در بخش‌های مالی و تولید از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، از شغل خود بیشتر لذت می‌برند. اما در این میان، بسیاری از بازیگران پیشرو در جامعه هوش مصنوعی خواستار قوانین جامع برای رسیدگی به چالش‌هایی مانند استاندارد‌های اخلاقی و قوانین روشن در مورد توسعه و استفاده از هوش مصنوعی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته