دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آمریکا از نقشه راه سیاست هوش مصنوعی رونمایی کرد

آمریکا از نقشه راه سیاست هوش مصنوعی رونمایی کرد
سناتور‌های آمریکایی از نقشه راه سیاست هوش مصنوعی رونمایی کردند و قصد دارند بودجه دولت را افزایش دهند.
کد خبر : 911613

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، یک گروه دو حزبی از سناتور‌های آمریکایی، از جمله چاک شومر، رهبر اکثریت سنا خواستار جهش بزرگ در بودجه تحقیقاتی دولتی در زمینه هوش مصنوعی شدند، زیرا آنها در مورد پادمان‌های قانونی جدید بحث می‌کنند.

هوش مصنوعی مولد که می‌تواند متن، عکس و ویدئو را در پاسخ به درخواست‌های باز ایجاد کند هیجان و همچنین ترس از نابودی برخی از مشاغل، برهم زدن انتخابات و به طور کلی غلبه بر انسان‌ها را با اثرات فاجعه بار برانگیخته است.

شومر با همراهی جمهوری خواهان مایک راندز و تاد یانگ و مارتین هاینریش دموکرات، نقشه راهی را منتشر کرد که از نظرات متخصصان برای طرح مسائل چالش برانگیز ناشی از پیشرفت سریع هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

سناتور‌ها در گزارش کمیسیون از دستیابی به بودجه دولتی حداقل ۳۲ میلیارد دلار در سال برای جنبه‌های غیردفاعی نوآوری هوش مصنوعی حمایت کردند.

راندز گفت: احتمالاً چین در حال حاضر ۱۰ برابر بیشتر از ما برای توسعه هوش مصنوعی هزینه می‌کند. آنها عجله دارند.

شومر به خبرنگاران گفت که این مبلغ نشان‌دهنده افزایش بودجه اضطراری برای تقویت تسلط آمریکا در هوش مصنوعی از جمله «رقیب چین» است.

شومر افزود: سناتور‌ها هنوز در حال بررسی این موضوع هستند که کنگره چقدر باید به هوش مصنوعی مرتبط با دفاع اختصاص دهد؛ اما این رقم بسیار زیادی خواهد بود.

سناتور‌ها خواستار تأمین بودجه برای یک تلاش بین دولتی تحقیق و توسعه هوش مصنوعی، از جمله یک طرح تمام دولتی «داده‌های آماده هوش مصنوعی» و بودجه جدید برای زیرساخت‌های آزمایش و ارزیابی هوش مصنوعی دولتی شدند.

آنها پتانسیل هوش مصنوعی را برای از بین بردن بیماری‌های فلج کننده، پایان دادن به تراکم ترافیک و ارائه یادگیری شخصی پیشرفته برای همه دانش آموزان تبلیغ کردند.

دولت بایدن و قانونگذاران که نگران بودند هوش مصنوعی بر انتخابات تأثیر بگذارد، به دنبال قانون هوش مصنوعی بودند، اما پیشرفت چندانی نداشتند. دولت به طور جداگانه در حال حرکت برای تصویب قوانین است.

شومر گفت که کمیته‌ها در ماه‌های آینده روی قوانین هوش مصنوعی کار خواهند کرد.

شومر با بیان اینکه امیدوار است کنگره تا پایان سال برخی از قوانین را تصویب کند، گفت: ما منتظر قانونی نیستیم که به هر جنبه‌ای از هوش مصنوعی در جامعه بپردازد.

مقامات ایالات متحده هشدار می‌دهند که هوش مصنوعی می‌تواند خطرات سوگیری را افزایش دهد و راه را برای دخالت در انتخابات از طریق جعلیات عمیق هموار کند.

آنها همچنین نگران هستند که از مدل‌های قدرتمند هوش مصنوعی برای کمک به ساخت سلاح‌های زیستی یا حملات سایبری، با نگرانی‌های خاص در مورد چین استفاده شود.

کمیته قوانین سنا قرار است با اقداماتی مانند جلوگیری از محتوای فریبنده تولید شده توسط هوش مصنوعی در تبلیغات کمپین، قوانینی را برای مقابله با تأثیر هوش مصنوعی در انتخابات بررسی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته