دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ورود دوباره بلواوریجین به گردشگری فضایی

ورود دوباره بلواوریجین به گردشگری فضایی
بلو اوریجین پرواز‌های توریستی فضایی را پس از یک وقفه ۲ ساله از سر می‌گیرد و دور جدید فعالیت‌های خود را آغاز می‌کند.
کد خبر : 911626

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، شرکت فضایی بلو اوریجین متعلق به جف بزوس، پرواز‌های گردشگری فضایی خود را از هفته آینده از سر می‌گیرد و به تعطیلی دو ساله این برنامه پایان می‌دهد. 

این شرکت روز گذشته اعلام کرد، ماموریت مذکور با نام ان‌اس-۲۵ از سایت پرتاب واقع در غرب تگزاس به سمت مدار زمین پرتاب می‌شود و طی آن، موشک موسوم به «نیو شپرد» شرکت بلو اوریجین، شش مسافر را طی یک پرواز تقریبا ۱۰ دقیقه‌ای که شامل گذراندن چندین دقیقه در فضای زیر مداری است با خود حمل می‌کند.

موشک نیو شپرد که هر دوی محموله‌های فضایی و افراد را در سفر‌های کوتاه به لبه مدار می‌رساند، از زمانی که ماموریت بدون خدمه آن در سپتامبر سال ۲۰۲۲ شکست خورد، زمین گیر شد و کپسول آزمایشات ناسا از طریق دیگری به مدار رسید.

اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده پایان بررسی و تحقیقات مرتبط با موشک نیو شپرد شرکت بلو اوریجین را سال گذشته اعلام و با یافته‌های این شرکت موافقت کرد، اما بلواوریجین ملزم به انجام ۲۱ اقدام اصلاحی، از جمله طراحی مجدد موتور و تغییرات اساسی شد.

ماموریت آتی این شرکت دارای شش خدمه، از جمله کاپیتان سابق نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا و نخستین کاندیدای سیاه‌پوست فضانوردی است.

بلو اوریجین نخستین سفر فضایی خود را در ماه جولای سال ۲۰۱۸ با موتور فضایی نیوشپرد انجام داد و از آن زمان برنامه‌های فضایی خود را به دلیل تعمیرات و بهبود وضعیت موتور‌ها تعطیل کرده بود. اکنون با تکمیل بهسازی‌ها و تغییرات، بلو اوریجین آماده از سر گرفتن سفر‌های فضایی خود است.

این مسافرت‌های فضایی توریستی از پایگاه فضایی ورت کِین جانسون در تگزاس آغاز و برای چند دقیقه کوتاه به فضا می‌رود، در حالی که مسافران از منظره زمین و گرانش لذت می‌برند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته