دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1403 - 14:39

امیرعبداللهیان: پاسخ ایران اقدامی مشروع و با هدف تنبیه رژیم صهیونیستی بود

امیرعبداللهیان: پاسخ ایران اقدامی مشروع و با هدف تنبیه رژیم صهیونیستی بود
وزیر امور خارجه کشورمان در رابطه با حمله موشکی سپاه به رژیم صهیونیستی گفت: پاسخ ایران لازم و اقدامی مشروع و با هدف تنبیه رژیم صهیونیستی بود.
کد خبر : 905812

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در رابطه با حمله موشکی سپاه به رژیم صهیونیستی اظهار کرد: پاسخ ایران لازم و اقدامی مشروع و با هدف تنبیه رژیم صهیونیستی بود.

وی افزود: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با محاسبات دقیق با استفاده از موشک‌ها و پهپاد‌های هدایت‌شونده اولاً پایگاه‌های نظامی اف ۳۵ در اختیار رژیم صهیونیستی در آنجا نگهداری می‌شود و عملیات بر روی ساختمان سفارت ایران در دمشق با استفاده از این پایگاه نظامی و جنگنده‌های اف ۳۵ انجام شد، این پایگاه هدف قرار گرفته شد.

وزیر خارجه ادامه داد: در نقطه دیگری عملیات انجام شد که به واقع مرکز اطلاعاتی و چشم رژیم صهیونیستی برای تمام عملیات‌های شش ماهه گذشته و از جمله عملیات اخیر بر روی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق مجموعه اطلاعات و هدایت‌های اطلاعاتی از آن نقطه انجام می‌شد؛ محدود بودن در دفاع مشروع و تنبیه رژیم صهیونیستی به این معناست که ما هیچ هدف غیرنظامی در پاسخ خود تعریف نکردیم.

امیرعبداللهیان بیان کرد: نیرو‌های مسلح ما هیچ مکان اقتصادی و یا جمعیتی را مورد هدف قرار ندادند، حتی در حمله به پایگاه نظامی که مرکز عملیات رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران قرار داشت دقت لازم برای برخورد و پاسخ به رژیم صهیونیستی مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: طبعاً در پیامی که به دوستانمان در کشور‌های منطقه دادیم از حدود ۷۲ ساعت قبل از عملیات به همسایگان و کشور‌های منطقه اطلاع دادیم که پاسخ ایران در قالب دفاع مشروع، قطعی و مسلم است. لیکن ما امنیت همسایگان و امنیت منطقه را امنیت جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان ادامه داد: به برادران و دوستمانمان در منطقه که ایالات متحده در آن کشور‌ها دارای پایگاه نظامی است اعلام کردیم که هدف ما در دفاع مشروع صرفاً تنبیه رژیم اسرائیل است. ما به دنبال هدف قرار دادن افراد و پایگاه‌های آمریکا در منطقه نیستیم.

امیرعبداللهیان گفت: تأکید کردیم که ما هرگز از توسعه تنش در منطقه استقبال نکرده‌ایم لیکن هشدار دادیم که چنانچه از فضا و یا سرزمین کشور‌های مورد نظر، ایالات متحده برای دفاع و حمایت جانبدارانه از تلاویو استفاده کند ناچاراً پایگاه نظامی آمریکا در آن کشور مورد هدف قرار خواهد گرفت.

وی ضمن قدردانی از همسایگان و برادران در کشور‌های منطقه که این پیام را به سرعت دریافت کردند، ادامه داد: به ایالات متحده و دیگر طرف‌ها تأکید کردند که هرگونه جنگ را از ما و حوزه سرزمین ما دور کنید ما نیز همواره نسبت به امنیت برادرانمان در کشور‌های همسایه و منطقه پایبند هستیم و سیاست دولت آقای رئیسی در اولویت‌های اساسی جمهوری اسلامی قرار دارد.

در حال بروزرسانی...

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته