دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1403 - 14:50

هشدار بورل به رژیم صهیونیستی: تداوم حمله به رفح تبعات دیپلماتیک دارد

هشدار بورل به رژیم صهیونیستی: تداوم حمله به رفح تبعات دیپلماتیک دارد
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به اسرائیل درباره تبعات دیپلماتیک تداوم تهاجم نظامی علیه رفح هشدار داد.
کد خبر : 911591

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای از اسرائیل خواست که فوراً به عملیات نظامی در رفح پایان دهد.

به گفته وی، تداوم تهاجم زمینی ارتش اسرائیل به رفح، بیش‌ازپیش به روند توزیع کمک‌های بشردوستانه در غزه آسیب می‌زند و به آوارگی هرچه بیشتر مردم، خطر قحطی و تشدید آلام انسانی منجر می‌شود.

بورل در ادامه می‌افزاید: باوجوداینکه حق دفاع اسرائیل را به رسمیت می‌شناسم، اسرائیل باید مطابق حقوق بشردوستانه بین‌المللی رفتار و امنیت غیرنظامیان را تأمین کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه این بیانیه گفت: اتحادیه اروپا از اسرائیل می‌خواهد که از تشدید بیشتر وخامت اوضاع انسانی در غزه خودداری و گذرگاه رفح را باز کند. اگر اسرائیل به عملیات نظامی در رفح ادامه دهد، به‌ناچار فشار زیادی بر روابط اتحادیه اروپا با اسرائیل وارد خواهد کرد.

به گفته بورل: اسرائیل باید بر اساس حقوق بین‌المللی بشردوستانه، عبور بلامانع کمک‌های بشردوستانه برای غیرنظامیان را تسهیل کند. دیوان بین‌المللی کیفری هم این موضوع را در دستورات ۲۶ ژانویه و ۲۸ مارس خود به‌وضوح بیان کرده است.

وی در پایان گفت: ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که تلاش‌های خود را برای دستیابی به آتش‌بس فوری و آزادی بی‌قیدوشرط همه گروگان‌ها مضاعف کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته