دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1403 - 11:42
در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

مرتضوی: نرخ بیکاری در ۷ استان زیر ۷ درصد است/ تصمیم تازه‌ای برای ادامه طرح کالابرگ الکترونیک اتخاذ نشده است

مرتضوی: نرخ بیکاری در ۷ استان زیر ۷ درصد است  تصمیم تازه‌ای برای ادامه طرح کالابرگ الکترونیک اتخاذ نشده است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ بیکاری در ۷ استان زیر ۷ درصد است و دولت در کاهش نرخ بیکاری رکورد تاریخی را ثبت کرد.
کد خبر : 911525

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نرخ بیکاری در ۷ استان زیر ۷ درصد است و دولت در کاهش نرخ بیکاری رکورد تاریخی را ثبت کرد، عزم دولت بر این است که بتوانیم نرخ بیکاری را همواره کاهش دهیم.

وی افزود: این شیوه‌های مختلف دارد، یکی فعال سازی بنگاه‌های بزرگ و به ظرفیت اسمی رساندن آنهاست. اقدام دیگر تقویت طرح‌های توسعه‌ای بنگاه‌های بزرگ است. باید بنگاه‌های بزرگ راکد فعال شود.

وزیر کار در تشریح اصلاح قانون بیمه بیکاری گفت: بخشی از کارگران مشمول این قانون نمی‌شدند از جمله کارگرانی که در مناطق آزاد کار می‌کردند و تابع قوانین و ضوابط خاص خود بودند، ما این افراد را اضافه کردیم و از سوی دیگر کسانی که بیمه بیکاری و از کار افتادگی می‌گرفتند امکان بازگشت به کار در کارگاه دیگر سخت بود ترتیباتی را ایجاد کردیم تا فرایند‌ها اصلاح شود و کارگران بتوانند به بازار کار برگردند.

مرتضوی در مورد اعتراض برخی کارگران به این طرح بیان کرد: طبیعی است هر طرحی موافق و مخالف دارند، اما اکثریت جامعه کارگری با پیشنهادات ما موافق هستند.

وی درباره اعتبارات کالابرگ‌های الکترونیکی خاطر نشان کرد: هنوز جداول کامل نشده است و البته قرار است که بخشی از این فرایند را به روش‌های دیگر انجام دهیم و شیوه‌های مختلف را برای کمک به دهک‌های کم‌درآمد جامعه در نظر بگیریم. زمان اجرای طرح کالابرگ‌های الکترونیکی در آینده به تاخیر نمی‌افتد.  

مرتضوی در همین راستا ابراز امیدواری کرد تا مبلغ کالابرگ الکترونیک۲۲۰ هزار تومان نباشد و افزایش یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته