دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سرمایه‌گذاری «اوپن ای‌آی» برای پشتیبانی از اخبار محلی با هوش مصنوعی

سرمایه‌گذاری «اوپن ای‌آی» برای پشتیبانی از اخبار محلی با هوش مصنوعی
«اوپن ای‌آی»، ۵ میلیون دلار به پروژه روزنامه‌نگاری آمریکایی (AJP) اختصاص داده است که به دنبال راه‌هایی برای پشتیبانی از اخبار محلی از طریق هوش مصنوعی است.
کد خبر : 858862

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، «اوپن ای‌آی» استارت آپ تحت حمایت مایکروسافت روز سه شنبه اعلام کرد که ۵ میلیون دلار به پروژه روزنامه نگاری آمریکایی (AJP) تحت شراکتی اختصاص می‌دهد که به دنبال راه‌هایی برای پشتیبانی از اخبار محلی از طریق هوش مصنوعی است.

این قرارداد همچنین به سازمان‌های غیرانتفاعی و مرتبط تا سقف ۵ میلیون دلار اعتبار «اوپن ای‌آی» برای استفاده از فناوری محبوب «چت جی‌پی‌تی» خواهد داد.

این حرکت بخشی از تلاش گسترده تر «اوپن ای‌آی» برای همکاری با سازمان‌های رسانه‌ای است. هفته گذشته، این استارت آپ با ناشر خبر آسوشیتدپرس (AP) برای مجوز بخشی از آرشیو داستان‌های این رسانه و بررسی استفاده از هوش مصنوعی مولد در اخبار به توافق رسید.

بودجه پروژه روزنامه نگاری آمریکایی به ایجاد استودیویی کمک می‌کند که به رسانه‌های خبری محلی اجازه می‌دهد فناوری «اوپن ای‌آی» را امتحان کنند. همچنین کمک‌های مالی را به حدود ۱۰ سازمان های زیرمجموعه خود کمک مالی خواهد کرد تا برنامه‌های هوش مصنوعی را به صورت آزمایشی اجرا کنند.

سارابت برمن، مدیرعامل پروژه روزنامه‌نگاری آمریکا گفت: با این همکاری، قصد داریم روش‌هایی را برای تقویت هوش مصنوعی به جای روزنامه نگاری بی خطر ترویج دهیم.

پروژه روزنامه نگاری آمریکا یک سازمان سرمایه‌گذاری بشردوستانه مخاطره‌آمیز است که به سازمان‌های خبری غیرانتفاعی محلی کمک‌های بلاعوض ارائه می‌کند تا به حفظ اتاق‌های خبر آن‌ها کمک کند. این سازمان تا به امروز ۱۳۹ میلیون دلار از سرمایه گذاران محلی و ملی برای رسیدگی به بحران اخبار محلی آمریکا جمع آوری کرده و از ۴۱ سازمان خبری محلی غیرانتفاعی در سراسر این کشور حمایت کرده است.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته