دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چهار ماهواره با وضوح بالا به مدار رفت

چهار ماهواره با وضوح بالا به مدار رفت
چین چهار ماهواره از صورت فلکی «پکن-۳‌سی» را به مدار‌های تعیین شده فرستاد.
کد خبر : 912843

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، چین چهار ماهواره از صورت فلکی «پکن-۳‌سی» را به مدار‌های تعیین شده فرستاد.

موشک لانگ‌مارچ ساعت ۱۱:۰۶ صبح از مرکز پرتاب ماهواره تایوان در استان شانشی در شمال چین پرتاب شد.

این ۵۲۳امین ماموریت پروازی از سری موشک‌های لانگ‌مارچ بود و پیش از این، موشک حامل لانگ‌مارچ ماهواره‌های «پکن‌۳‌آی» و «۳‌بی» را به مدار فرستاد.

صورت فلکی «پکن‌۳‌سی» که توسط آکادمی پنجم شرکت علوم و فناوری هوافضای چین توسعه یافته است، ناوگانی از ماهواره‌های سنجش از دور با وضوح بالا است.

این ماهواره‌ها تصاویر دقیقی از زمین می‌گیرند و داده‌های ارزشمندی را برای کاربرد‌های مختلف ارائه می‌دهند. پس از عملیاتی شدن، این چهار ماهواره در یک شبکه هماهنگ با هم کار می‌کنند و در زمینه‌هایی مانند مدیریت زمین و منابع، بررسی‌های کشاورزی، نظارت بر محیط زیست و برنامه ریزی جامع شهری، پشتیبانی حیاتی را ارائه می‌دهند؛ این ماهواره‌ها قادرند تا تصاویر با وضوح بالا از زمین را به دقت مشخص کنند و اطلاعات جامعی از سطح زمین جمع‌آوری کنند.

با ارسال این چهار ماهواره به فضا، چین در دستیابی به توانایی‌ها و فناوری‌های جدید در عرصه فضاپیمایی پیشروی کرده است. این اقدام نشان‌دهنده اهمیتی است که چین به جایگاه خود در فضا می‌دهد بدین منظور امکانات فضایی خود را گسترش می‌دهد.

این ماهواره‌ها به کشف منابع طبیعی، بررسی محیط زیست، تحلیل آب و هوا و پیش‌بینی اختلالات آب‌وهوایی کمک می‌کنند. از آن‌جایی که این ماهواره‌ها دارای وضوح بالا هستند، اطلاعات دقیق‌تر و جامع‌تری از سطح زمین به دست می‌آورند که برای برنامه‌های مختلف از جمله کشاورزی، محیط زیست و شهرسازی بسیار مفید واقع می‌شود.

به طور کلی، فعالیت چین در صنعت فضایی نشان از توانایی‌های پیشرفته و پیشروی این کشور در این حوزه دارد و می‌تواند به توسعه و پیشرفت چین کمک کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته