دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

توضیح وزیر ارتباطات درباره نحوه پیدا شدن بالگرد رئیس‌جمهور

توضیح وزیر ارتباطات درباره نحوه پیدا شدن بالگرد رئیس‌جمهور
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگوی ویژه خبری درباره نحوه پیدا شدن بالگرد رئیس‌جمهور توسط گوشی همراه یکی از سرنشینان توضیح داد.
کد خبر : 912619

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به سانحه بالگرد و شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراه گفت: روز گذشته بلافاصله بعد از متوجه شدن سانحه، تیم 30 نفره فنی با اپراتورهای ارتباطی و  نهاد و دستگاه‌های مختلف تشکیل دادیم تا تمام زیرساخت‌های فنی و توانمندی خا را بکار ببریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت: محدوده معدن را پیدا کردیم که مثلث مانند بود و توان فنی را به کار گرفتیم و در ابتدا سه محدوده را با توجه به سیگنال‌هایی که دریافت می‌کردیم در نظر گرفتیم.

وی گفت: گوشی یکی از سرنشینان بالگرد رئیس‌جمهور تا ساعت ۷ و ۸ شب روشن بود و توانستیم با استفاده از آنتن دهی آن اطلاعات خوب و دقیق‌تری از محدوده بگیریم و در اختیار گروه‌های امدادی و تیم‌های پهپادی کشور ترکیه که قبلاً با هماهنگی مجوز دریافت کرده بودند، قرار دهیم.

وی افزود: آنها این اطلاعات را دریافت کردند و بیشتر مکان‌هایی که مورد پایش قرار دادند را ما اطلاعاتش را در اختیارشان قرار داده بودیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته