دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 تير 1402 - 08:52
آنا گزارش می‌دهد؛

واحدهای دانشگاه آزاد میزبان داوطلبان نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲

واحدهای دانشگاه آزاد میزبان داوطلبان نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲
برخی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی روز‌های چهارشنبه ۱۴ و پنج‌شنبه ۱۵ تیر میزبان مرحله دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ با حضور هزاران داوطلب هستند.
کد خبر : 855955

به گزارش خبرنگار آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرحله دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ با حضور بیش از یک میلیون و ۱۱۹ هزار داوطلب در نوبت صبح و عصر روز‌های چهارشنبه ۱۴ و پنج‌شنبه ۱۵ تیر در۴۱۷ شهرستان، ۶۶۲ حوزه اصلی و ۱۹۵۵ حوزه فرعی برگزار می‌شود.

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در برخی از شهرستان‌ها و استان تهران امروز و فردا میزبان مرحله دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ با حضور هزاران داوطلب هستند.

مطابق برنامه زمانی مربوط به هر آزمون در‌های ورودی اصلی دانشگاه‌ها و در‌های ورودی سالن امتحانات راس ساعت ۸ صبح بسته خواهد شد و داوطلبان باید حداقل ۳۰ دقیقه زودتر در محل دانشگاه آزاد اسلامی حوزه امتحانی خود حاضر باشند.

طبق دستورالعمل سازمان سنجش همراه داشتن هرگونه وسیله غیر از مداد سیاه نرم پررنگ و پاکن کن و تراش ممنوع است.

علی کریمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نورآباد ممسنی از برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در نوبت صبح روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه مورخ ۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۲ در این دانشگاه با حضور ۹۰۰ نفر داوطلب مرد و زن در سه گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی  خبر داد.

وی اظهار کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون امن و در کمال آرامش فراهم شده است و دانشگاه از تمام امکانات، زیرساخت‌ها و ظرفیت خود برای یبرگزاری کیفی کنکور سراسری استفاده خواهد کرد.  

همت محمدنژاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر در دیدار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری رامسر با اعلام آمادگی دانشگاه در حوزه مسئولیت پذیری اجتماعی و همکاری با نهاد‌ها و ادارات اظهار کرد که این دانشگاه همزمان با سراسر کشور، روز‌های ۱۴ و ۱۵ تیر میزبان  ۹۷۰ داوطلب آزمون در رشته‌های مختلف است که از این تعداد در رشته هنر ۴۶ نفر، ریاضی و فنی ۱۲۹ نفر، انسانی ۲۳۲ نفر، تجربی ۴۴۴ نفر و زبان‌های خارجی ۱۱۹ نفر آزمون خواهند داد.

سیدیوسف هاشمی جیردهی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان رامسر هم در این دیدار گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان رامسر ظرفیت بزرگی است و به عنوان دانشگاهی اثرگذار بین دانشگاه‌ها، مؤسسات و مراکز علمی در حال فعالیت است. از همه ظرفیت‌ها در راستای همکاری با برگزارکنندگان کنکور استفاده شده و هدف اصلی فراهم کردن فضایی مطلوب برای داوطلبان و شرکت‌کنندگان است.

مهدی غیبی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان اظهار کرد: امسال نیز این دانشگاه مانند سال‌های قبل میزبان داوطلبان کنکور سراسری شهرستان سپیدان است.

وی افزود: تعداد شرکت کنندگان در آزمون ۷۸۵ نفر بوده که ٢٢ /۶۵ درصد داوطلبان زن و ٣۴/٧٧ درصد را داوطلب مرد تشکیل می‌دهند. بیشترین شرکت کنندگان در رشته علوم تجربی صبح پنجشنبه پانزدهم تیر و کمترین شرکت کنندگان در رشته هنر عصر چهارشنبه چهاردهم تیر رقابت می‌کنند. 

غیبی گفت: رشته علوم انسانی با ۲۹۹ نفر و رشته علوم ریاضی و فنی با ۷۶ نفر رتبه‌های دوم و سوم را از نظر تعداد داوطلب به خود اختصاص داده‌اند.

حسینعلی مشایخی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲ در این دانشگاه اظهار کرد: مرحله دوم کنکورسراسری سال ۱۰۴۲ شهرستان تنکابن روز‌های چهاردهم و پانزدهم تیر در پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی با حضور ۲ هزار و ۶۱ داوطلب برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن ادامه داد: چهارشنبه در نوبت صبح ۳۷۹ داوطلب در گروه آزمایشی ریاضی و فنی و ۴۵۰ داوطلب در گروه علوم انسانی و در نوبت عصر و ۱۰۸ داوطلب در گروه هنر به رقابت می‌پردازند.

مشایخی خاطرنشان کرد: صبح پنج شنبه نیز ۹۰۳ داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی و در نوبت عصر ۲۲۱ داوطلب در گروه زبان خارجه به رقابت می‌پردازند. دانشگاه آزاد تنکابن برای رفاه حال داوطلبان و خانواده‌های آنان، امکانات رفاهی مناسبی را فراهم کرده و آماده خدمت‌رسانی به آنان است.

بیش از ۱۳ هزار نفر از داوطلبان کنکور سراسری به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه ۷ واحد دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه، ۱۴ و ۱۵ تیر جاری میزبان برگزاری کنکور سراسری هستند، گفت: بیش از ۱۳ هزار نفر از داوطلبان در گروه‌های آزمایشی مختلف، به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

محمدرضا ولیلو ادامه داد: تعداد ۵ هزار و ۱۰۷ نفر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، ۲ هزار ۳۶۸ نفر در واحد مهاباد، هزار و ۸۹۶ نفر در واحد خوی، هزار و ۱۰۸ نفر در واحد سلماس، هزار و ۴۶۵ نفر در واحد بوکان، هزار و ۴۵۹ نفر در واحد ماکو و تعداد ۵۱۷ نفر از داوطلبان نیز در واحد میاندوآب جهت شرکت در آزمون سراسری حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه طی روز چهارشنبه، میزبان بیش از ۲ هزار داوطلب در گروه‌های آزمایشی علوم انسانی و علوم تجربی خواهد بود، عنوان کرد: از این تعداد، ۹۳۲ نفر از داوطلبان آقا در دانشکده علوم پایه و تعداد هزار و ۲۴۵ نفر داوطلب خانم در دانشکده فنی و مهندسی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

ولیلو خاطرنشان کرد: روز پنج شنبه نیز هزار و ۵۲۰ نفر داوطلب خانم در دانشکده فنی و مهندسی، ۴۴۴ نفر داوطلب خانم در دانشکده دامپزشکی و ۹۶۶ نفر داوطلب مرد نیز در دانشکده علوم پایه حضور خواهند یافت.

حامد خراسانی معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور آزمون سراسری تیر ۱۴۰۲ با حضور ۵۴۶ داوطلب امروز چهارشنبه در دانشکده فنی و مهندسی (سردار سلیمانی) دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد آغاز شد.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد در دو روز چهارشنبه و پنج شنبه با در نظرگرفتن تمهیدات لازم از جمله سیستم سرمایشی مناسب میزبان داوطلبان گروه‌های ریاضی و فیزیک و علوم تجربی با حضور یک هزار و سیصد و سی و هفت داوطلب است که از این تعداد ۸۰۲ نفر داوطلب دختر و ۵۳۶ نفر داوطلب پسر هستند. 

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد افزود: آزمون سراسری رشته علوم تجربی هم روز پنج شنبه ۱۵ تیر با حضور ۷۹۳ داوطلب در دو دانشکده فنی و مهندسی (داوطلبان پسر) و دانشکده سما (داوطلبان دختر) برگزار خواهد شد.

 حمیدرضا خدایی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر در حاشیه برگزاری آزمون سراسری نوبت دوم ۱۴۰۲ اظهار کرد: این آزمون در رشته‌های ریاضی فیزیک و علوم انسانی صبح روز چهارشنبه ۱۴ تیر ماه ۱۴۰۲ با رعایت کامل نکات بهداشتی با حضور ۳۵۰ داوطلب مرد در رشته‌های علوم انسانی و ریاضی فیزیک در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش آنا، علی حیدری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر هم گفت: این دانشگاه مانند سال‌های قبل میزبان داوطلبان کنکور سراسری شهرستان خمینی‌شهر است و در نوبت صبح روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۴ و ۱۵ تیر۱۴۰۲ میزبان ۸۸۵ داوطلب در رشته‌های مختلف است که در رشته علوم ریاضی و فنی ۱۶۴ نفر، علوم انسانی ۳۳۸ نفر و علوم تجربی ۳۸۳ نفر آزمون خواهند داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر از اقدامات این واحد دانشگاهی در راستای برگزاری هر چه مطلوب‌تر این آزمون خبر داد و گفت: آماده‌سازی پارکینگ دانشگاه جهت استقرار وسایل نقلیه داوطلبان، هدایت و راهنمایی داوطلبین جهت جایابی محل استقرار، استقرار یک دستگاه آمبولانس مربوط به جمعیت هلال‌احمر با حضور نیرو‌های خدوم این جمعیت، ایجاد باجه دریافت امانات متمرکز، توزیع متمرکز بسته پذیرایی برای داوطلبین و عوامل اجرایی به‌صورت جداگانه ازجمله اقداماتی بود که در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر صورت پذیرفت.

مجتمع علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد طی امروز و فردا میزبان ۱۳۳۹ داوطلب آزمون سراسری خواهد بود.

صبح امروز ۸۲۲ داوطلب مرد در گروه ریاضی و فنی رقابت علمی خود را در این دانشگاه آغاز کردند و فردا پنج شنبه نیز ۵۱۷ داوطلب زن در گروه علوم تجربی با هم رقابت می‌کنند.

مهدی اشرفی بافقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بافق از رقابت ۵۸۰ دانش آموز بافقی در ۵ رشته تحصیلی در کنکور سراسری خبر داد و گفت: همزمان با سراسر کشور، کنکور سراسری برای داوطلبان بافقی در این دانشگاه در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان بافقی در ۴ نوبت و ۵ رشته برای ورود به دانشگاه به رقابت می‌پردازند گفت: صبح چهارشنبه ۱۴ تیرماه داوطلبان رشته‌های علوم انسانی و ریاضی در این آزمون شرکت کردند.

اشرفی درباره تعداد و جنسیت داوطلبان گفت: از مجموع ۱۶۹ داوطلب در رشته علوم انسانی ۱۴۱ دختر و ۲۸ پسر و از مجموع ۱۳۹ داوطلب رشته ریاضی و فیزیک ۸۸ پسر و ۵۱ دختر در این رقابت شرکت کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بافق متقاضیان رشته هنر در بافق را ۵۳ نفر شامل ۴۰ دختر و ۱۳ پسر عنوان کرد که عصر چهارشنبه به رقابت می‌پردازند.

اشرفی درباره روز دوم آزمون نیز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بافق صبح روز پنجشنه ۱۵ تیرماه میزبان ۱۷۰ داوطلب رشته علوم تجربی است که از این تعداد ۱۱۷ دختر و ۵۳ پسر هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق بخش پایانی آزمون سراسری امسال را ویژه داوطلبان رشته زبان تخصصی عنوان کرد و افزود: در رشته زبان تخصصی ۴۹ داوطلب بافقی به رقابت می‌پردازند که از این تعداد ۳۷ دختر و ۱۲ نفر پسر هستند.

همزمان با سراسر کشور آزمون ورودی دانشگاه‌ها امروز چهارشنبه ۱۴ تیرماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برگزار شد. 

علی حیدری مقدم معاون آموزشی و مهارتی واحد دزفول گفت: در این آزمون ۱۰۰۰ داوطلب شرکت کردند که از این تعداد ۳۵۰ نفر از بانوان و ۶۵۰ نفر آقا بودند.

وی افزود: فردا پنج شنبه ۱۵ تیرماه نیز ۱۵۰۰ نفر داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی در این واحد دانشگاهی و در سه دانشکده «دانشکده علوم انسانی، پرستاری و مامایی و کشاورزی» به رقابت می‌پردازند.

مرحله دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ همزمان با سراسر کشور با حضور ۲۸۰۰نفر داوطلب زن و مرد در ۴نوبت صبح و عصر ۱۴و۱۵ تیرماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا برگزار می‌شود.

عبدالرضا باقی رییس دانشگاه ازاد اسلامی شهرضا با بیان اینکه حضور دانش اموزان در دانشگاه‌ها بهترین فرصت برای آشنایی ایشان و خانواده‌ها با محیط دانشگاههاست، ارائه خدمات مناسب به داوطلبان و ایجاد حس ارامش برای ان‌ها در طول ازمون و همجنین اتخاذ تمهیدات مناسب برای حضور خانواده‌ها را بهترین راه جذب دانشجو دانسته و در کنار آن ارایه امکانات؛ و تجهیزات آموزشی و رفاهی و بیان افتخارات علمی و پزوهشی واحد‌ها را در کمک به انتخاب رشته داوطلبان بسیار موثر خواند.

نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه در گروه های: علوم انسانی، ریاضی و هنر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون برگزار شد و این داوطلبین در دو نوبت صبح و بعد ازظهر با حضور ۴۸۸ نفر زن و ۲۷۲ نفر مرد، با هم به رقابت پرداختند.

نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ در گروه علوم تجربی هم همزمان با سراسر کشور صبح پنج شنبه ۱۵ تیرماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون برگزار می‌شود.

عبدالله نظری معاون آموزشی واحد کازرون در حاشیه برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۲ در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: در نوبت صبح ۶۵۰ نفر داوطلب زن در دو حوزه امتحانی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. 

وی افزود: در نوبت عصر ۱۶۴ نفر داوطلب که شامل ۴۴ نفر مرد و ۱۲۰ نفر زن در گروه زبان خارجی با یکدیگر به رقابت می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان از رقابت حدود ۴۰۰۰ نفر داوطلب در تمامی گروه‌های آزمایشی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در این دانشگاه خبر داد. 

سید مسعود داودی در حاشیه برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۲ در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از لنجان، اظهار کرد: داوطلبان کنکور سراسری ورودی دانشگاه‌ها، در روز‌های ۱۴ و ۱۵ تیرماه هم‌زمان با سراسر کشور در رشته‌های هنر، ریاضی، انسانی، علوم تجربی و زبان‌های خارجی در دو نوبت صبح و عصر به رقابت خواهند پرداخت.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان با اشاره به برگزاری کنکور در دانشگاه آزاد اسلامی لنجان شعبه شهدای فولادشهر تصریح کرد: جهت رفاه حال داوطلبان گرامی شهر فولادشهر و حومه، آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در سایت اصلی دانشگاه و شعبه فولادشهر با تمهیدات لازم از قبیل پاکیزگی محل آزمون، تهویه مناسب هوا، رعایت فاصله صندلی‌ها و. رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و نظارت نمایندگان اداره بهداشت لنجان در امنیت کامل برگزار خواهد شد.

وی افزود: همکاران این واحد دانشگاهی، امسال نیز مانند سال‌های گذشته با ایجاد فضای فیزیکی مناسب و تأمین شرایط بهداشتی، سرمایشی و تهویه مطلوب، آرامش، امنیت و سلامت کامل را برای داوطلبان گرامی برقرار خواهند کرد.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه آزاد شهرکرد گفت: در آزمون سراسری تیر ماه ۱۴۰۲، تعداد ۷۷۸ داوطلب زن رشته علوم انسانی صبح روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه در دو حوزه امتحانی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با هم به رقابت پرداختند.

 پژمان فاضلی افزود: همچنین تعداد ۱۵۵۷ داوطلب زن رشته علوم تجربی صبح روز پنج شنبه ۱۵ تیرماه در دانشکده علوم انسانی و سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد رقابت کردند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۹ هزار ۷۰۷ داوطلب از چهارمحال و بختیاری در کنکور امسال به رقابت پرداختند، اظهار کرد: بیشترین تعداد دواطلبان در چهارمحال و بختیاری در گروه آزمایشی علوم تجربی هستند.

این مقام مسئول با اشاره به تعداد داوطلبان کنکور سراسری به تفکیک شهرستان‌ها، خاطرنشان کرد: تعداد ۸۱۷۴ نفر در شهرکرد، ۲۶۶۲ نفر در بروجن، ۷۹۰ نفر در اردل، ۶۵۰ نفر در خانمیرزا، ۳۷۸ نفر در بن، ۱۹۷۵نفر در فارسان، ۲۸۴ نفر در کوهرنگ، ۴۰۵ نفر در کیار و ۴۳۸۹ نفر در لردگان هستند که ۸۰۰۰ داوطلب در گروه علوم تجربی، ۱۸۰۰ داوطلب در گروه ریاضی، ۱۵۰۰ داوطلب در گروه علوم انسانی، ۱۳۰۰ داوطلب در گروه هنر و زبان خارجه طی دو روز و در دو نوبت صبح و بعد از ظهر به رقابت خواهند پرداخت. 

 محمد بهروزیان نژاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه با بیان اینکه این دانشگاه میزبان کنکور تیر ماه ۱۴۰۲ بود، اظهار کرد: با توجه به امکانات و پتانسیل بالای موجود در واحد دانشگاهی هر ساله برگزاری این آزمون در سطح شهرستان بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه بوده که با تمهیدات و هماهنگی‌های لازم با فرماندار و سایر دستگاه‌های اجرایی این مهم در امنیت کامل و در محیطی آرام برگزار می‌شود. 

وی افزود: امسال شاهد حضور چشمگیر ۸۶۰ نفر داوطلب خانم و ۴۹۰ نفر داوطلب آقا در مجموع ۱۳۵۰ داوطلب در کنکور سراسری شهرستان امیدیه بودیم که رشته علوم تجربی با ۶۰۸ نفر (۴۰۲ خواهر و ۲۰۶ برادر) بیشترین داوطلب را به خود اختصاص داده است.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه یادآور شد که تمام تلاش خود را می‌کنیم که با همکاری کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه و دستگاه‌های اجرایی شهرستان این آزمون در کمال صحت و سلامت برگزار شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه گفت: داوطلبان کنکور سراسری در پنج گروه تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان خارجه با هم رقابت می‌کنند. 

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی واحد نجف آباد گفت: آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، همزمان با سراسر کشور با رقابت بالغ بر 4 هزار و سیصد داوطلب در ۵ حوزه امتحانی در گروه‌های آموزشی علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی طی دو روز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به داشتن زیر ساخت‌های لازم چه از نظر فضای فیزیکی و چه از نظر امکانات گفت: این واحد دانشگاهی به عنوان یکی از حوزه‌های منتخب در برگزاری بسیاری از آزمون‌های سراسری در کلیه مقاطع و همچنین آزمون‌های استخدامی به شمار می‌رود و تلاش همکاران این واحد ایجاد امکانات مناسب رفاهی و فضایی آرام برای رقابت سالم داوطلبان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از پیشوا، کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ ویژه داوطلبان شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه ۱۴و۱۵ تیرماه در دانشگاه آزاد اسلامی پیشوا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از بندرانزلی، آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به طور همزمان در سراسر کشور برگزار شد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی به عنوان حوزه اصلی برگزاری این آزمون در شهرستان بندرانزلی بود. 

این آزمون روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه، در دو نوبت صبح و عصر، همزمان با سراسر کشور در شهرستان انزلی برگزار می‌شود و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی به عنوان حوزه اصلی این آزمون و آموزشکده فنی‌و‌حرفه‌ای شهید خدادادی این شهرستان، به عنوان حوزه فرعی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ بودند. 

در مجموع ۸۳۵ داوطلب آزمون سراسری، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی حضور یافته و با یکدیگر به رقابت پرداختند که از این تعداد، ۲۶۳ داوطلب در رشته علوم‌انسانی، ۷۶ داوطلب در رشته هنر، ۳۰۰ داوطلب در رشته علوم‌تجربی و ۱۹۶ داوطلب نیز در رشته زبان‌های خارجه شرکت داشتند. 

آزمون کنکور سراسری رشته علوم تجربی در شهرستان ممسنی روز پنج شنبه با شرکت ۵۰۰ داوطلب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نورآباد ممسنی برگزار می‌شود.

سمنبر میرزائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند گفت: روز‌های ۱۴ و ۱۵ تیر آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ توسط دانشگاه آزاد اسلامی زرند برگزار می‌شود.این آزمون همزمان با سراسر کشور، با رقابت ۱۱۷۱ داوطلب خانم و ۶۱۹ داوطلب آقا در حال برگزاری است. 

وی افزود: تعداد ۷۴۶ نفر در گروه آزمایشی تجربی، تعداد ۵۱۹ نفر در گروه علوم انسانی، ۳۳٠ نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، ۱۲۵ نفر در گروه از زبان‌های خارجه و ۷٠ نفر در گروه آزمایشی هنر در این آزمون به رقابت می‌پردازند. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دومین مرحله آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ روز‌های چهار‌شنبه و پنج شنبه ۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۲ با رقابت ۱۴۵۹ داوطلب (۵۶ درصد خانم ۴۴ درصد آقا) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو برگزار می‌شود.

در واحد بین الملل ماکو ۱۴۵۹ نفر داوطلب در گروه‌های رشته تجربی (۳۷۸ نفر خواهر، ۲۶۴ نفر برادر) رشته علوم انسانی (۳۲۷ نفر خانم و ۱۹۳ نفر برادر)، رشته ریاضی و فیزیک (۳۶ نفر خواهر، ۶۹ نفر برادر)، رشته زبان خارجی (۶۰ نفر خواهر، ۳۷ نفر برادر)، رشته هنر (۷۱ نفر خواهر، ۲۴ نفر برادر) در دو نوبت صبح و عصر روز‌های چهار شنبه و پنج شنبه، ۱۴ و ۱۵ تیر ماه به رقابت می‌پردازند.

 در واحد بین الملل ماکو امسال شاهد حضور چشمگیر ۸۷۲ داوطلب خانم و ۵۸۷ نفر داوطلب آقا در مجموع ۱۴۵۹ داوطلب در کنکور سراسری شهرستان ماکو خواهیم بود که رشته علوم تجربی با ۶۴۲ نفر (۳۷۸ خواهر و ۲۶۴ برادر) بیشترین و هنر با ۹۷ نفر (۷۱ نفر خواهر، ۲۴ نفر برادر) کمترین داوطلب را به خود اختصاص داده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان از برگزاری آزمون سراسری گروه‌های ریاضی، علوم انسانی و تجربی همزمان با سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) خبر داد.

سیدحسن حجازی گفت: بیش از ۳ هزار و هفتصد داوطلب کنکور سراسری همزمان با سراسر کشور طی دو روز رقابت نفس‌گیر در گروه‌های ریاضی، علوم انسانی و تجربی به صورت تک جنسیتی و مختص داوطلبان زن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) شرکت می‌‌کنند.

وی بیان کرد: ۱۶۸۳ داوطلب گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم‌انسانی صبح روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه و ۲۱۰۰ داوطلب آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی هم صبح و داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجه پنج شنبه ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه هم گفت: همزمان با سراسر کشور، رقابت نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه (۱۴ و ۱۵ تیرماه) با حضور ۲۱۱۹۰ نفر داوطلب زن و مرد در یک رقابت سخت کوشانه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه برگزار می‌شود.

بهمن ولی نژاد درباره روند برگزاری کنکور سراسری سال جاری اظهار کرد: آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در چهار نوبت صبح و عصر روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه (۱۴ و ۱۵ تیرماه) در سه سایت ساختمان مرکزی، مجتمع آموزشی و تحصیلات تکمیلی و دانشکده علوم انسانی این واحد دانشگاهی با نظم و آرامش خاصی برگزار می‌شود.

وی افزود: صبح چهارشنبه تعداد ۲۵۳ نفر (۱۱۱ نفر زن و ۱۴۲ نفر مرد) در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، و ۶۷۸ نفر (۴۰۲ نفر زن و ۲۷۶ نفر مرد) در گروه آزمایشی علوم انسانی، عصر چهارشنبه تعداد ۹۱ نفر (۷۶ نفر زن و ۱۵ نفر مرد) در گروه آزمایشی هنر، صبح پنجشنبه ۱۰۱۹ نفر (۷۵۸ نفر زن و ۲۶۱ نفر مرد) گروه آزمایشی علوم تجربی و عصر پنجشنبه ۱۴۹ نفر (۹۷ نفر زن و ۵۲ نفر مرد) در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی، داوطلبان به رقابت می‌پردازند.

مهدی اسماعیلی نماینده مردم میانه و نایب رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی، فرید قشلاقی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان، حجت الاسلام محمد محمودی جانشین دادستان و دیگر مسئولان شهرستان میانه از روند برگزاری آزمون بازدید کردند.

نوبت دوم آزمون سراسری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در تیرماه سال ۱۴۰۲ به طور همزمان با دیگر مراکز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان برگزار می‌شود. 

این آزمون روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه در نوبت‌های صبح و عصر و با شرکت داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم تجربی، ریاضی و فنی، هنر و زبان و رقابت بین ۳۵۹ نفر انجام می‌شود. از نکات قابل تأمل در این آزمون، روایت شرکت یک مادر به اتفاق دختر خود در رقابت گروه علوم تجربی، دیدنی و شنیدنی بود.

 سیروس فارسی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت و نماینده تام الاختیار کنکور سراسری در مرودشت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۲ کنکور سراسری در مرودشت همزمان با سراسر کشور با حضور بیش از ۴ هزار داوطلب در چهار نوبت و ۱۰ حوزه در رشته‌های هنر، علوم ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی و زبان خارجه در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

فارسی با اشاره به اینکه همه تمهیدات و اقدامات لازم برای برگزاری کنکور سراسری در این شهرستان اندیشیده شده بود اظهار کرد: همکاری و تلاش همه عوامل اجرایی از جمله همکاران در آموزش و پرورش، دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی باعث شد که کنکور سراسری امسال در شهرستان مرودشت در کمال آرامش و سلامت کامل برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، رامین رستمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب با تبریک عید غدیر خم گفت: بیش از ۷۰۰ نفر در رشته علوم تجربی با در نظر گرفتن تمهیدات لازم در فضایی آرام و بانشاط در آزمون سراسری تیر به رقابت می‌پردازند.

رئیس واحد میاندوآب افزود: بسیج دانشجویی با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد بمناسبت گرامیداشت عید امامت و ولایت با برپایی ایستگاه صلواتی و پخش شیرینی و شربت در ورودی دانشگاه از شرکت کنندگان در آزمون و نیز خانواده‌ها و همراهان داوطلبان استقبال کردند.

به گزارش آنا، تمام تلاش مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌ها بر این بوده با همکاری کارکنان دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی، مرحله دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در کمال صحت و سلامت مانند سال‌های گذشته در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شود.

نتایج اولیه کنکور اواسط مرداد اعلام می‌شود و داوطلبان برای انتخاب رشته باید از اواخر مرداد اقدام کنند و در نهایت نتایج نهایی نیمه دوم شهریور در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته