دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1403 - 09:46
یک مترجم در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

استراتژی مهم کتاب «راه‌اندازی رهبری: مهارت‌های ضروری برای رهبران جدید»

استراتژی مهم کتاب «راه‌اندازی رهبری: مهارت‌های ضروری برای رهبران جدید»
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر، پنج استراتژی مهم کتاب «راه‌اندازی رهبری: مهارت‌های ضروری برای رهبران جدید» را تشریح کرد.
کد خبر : 911036

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، کتاب «راه‌اندازی رهبری: مهارت‌های ضروری برای رهبران جدید» توسط امیدعلی حسین‌زاده عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر ترجمه شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر درباره ترجمه این کتاب به خبرنگار آنا گفت: رهبری کلیدی‌ترین عنصر در موفقیت است و این کتاب اثر دریک نوبل از نویسندگان مطرح دنیای رهبری و مدیریت است که به فارسی ترجمه شد و حامل سه پیام و درس اصلی برای موفقیت در رهبری و تمرکز بر «جزئیات صحیح» بوده؛ به‌طوری که رهبر تحت «فشار کمتری» قرار گیرد تا بتواند کار رهبری را سریع‌تر انجام دهد و در نتیجه میانبر‌هایی برای اثربخشی ایجاد می‌شود.

حسین‌زاده متذکر شد: کتاب «راه‌اندازی رهبری: مهارت‌های ضروری برای رهبران جدید» پنج استراتژی مهم ارائه می‌کند؛ نخست، یادگیری «توانایی‌ها و نگرش‌های هر کارمندی» که رهبری می‌کنید، دوم دانستن اینکه چگونه به نیروی کار خود «انگیزه» می‌دهید، سوم تبدیل شدن به یک «ارتباط‌دهنده» فوق‌العاده ماهر داشتن «تیم پشتیبانی مناسب» در کنار خود و پنجم تسلط بر هنر زیبای تفویض اختیار.

وی مطرح کرد: رهبر کسی است که الهام‌بخش افکار و هدایتگر اعمال دیگران بوده که می‌داند چگونه می‌توان با بهسازی وضعیت، افراد را تشویق کرد در جهتی حرکت کنند که در مسیر پیشرفت اهداف جمعی، بینش شایسته‌تری کسب کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر تأکید کرد: رهبری کردن عناصر ضروری توانایی و الهام بخشیدن به دیگران را به تصویر می‌کشد و رهبری اثربخش بر پایه ایده‌ها شکل می‌گیرد، اما تا زمانی که این ایده‌ها به سایر افراد منتقل نشود و آنها را در مسیر همراهی با رهبر در مسیر فعالیت‌های لازم ترغیب نکند این امر میسر نخواهد بود، در حقیقت رهبری هنر الهام‌بخشی و انگیزه‌آفرینی در دیگران برای رسیدن به اهداف مشترک است.

به گزارش آنا؛ کتاب «راه‌اندازی رهبری: مهارت‌های ضروری برای رهبران جدید» اثر دریک نوبل از پژوهشگران و نویسندگان مطرح دنیای مدیریت و رهبری است که برای استفاده افراد علاقه‌مند این حوزه از جمله دانشجویان، استادان، مدیران حوزه کسب و کار، صنعت، دولت، بازار و بازرگانی، آموزش و فرهنگ و افرادی که دنبال توسعه فردی هستند ترجمه شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته