دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1403 - 16:06
رنجبران عنوان کرد؛

نقش‌آفرینی مهندسان عمران در توسعه پایدار کشور/ بهره‌گیری از فناوری‌های نوین مبتنی بر هوشمندسازی

نقش‌آفرینی مهندسان عمران در توسعه پایدار کشور  بهره‌گیری از فناوری‌های نوین مبتنی بر هوشمندسازی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش‌آفرینی مهندسان عمران در توسعه پایدار کشور بر ضرورت بهره‌گیری از فناوری‌های نوین مبتنی بر هوشمندسازی تأکید کرد.
کد خبر : 911621

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین همایش ملی «کاربرد فناوری‌های نوین در مهندسی عمران» با حضور علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، یوسف زندی رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی، جبارعلی ذاکری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی و آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در سالن شهریار واحد تبریز کار خود را آغاز کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در این همایش گفت: امیدواریم برگزاری همایش ملی «کاربرد فناوری‌های نوین در مهندسی عمران» گام مستمری باشد تا در آینده نزدیک این همایش در سطح بین‌المللی برگزار شود و موجب تحقق توسعه پایدار در کشور باشد.

رنجبران افزود: توسعه پایدار صرفاً یک عبارت رایج در ادبیات توسعه نیست و بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی انسان‌ها و به مفهوم برآورده کردن نیاز‌های نسل کنونی است، بدون به خطر انداختن توانایی‌ها و ظرفیت‌های نسل آینده برای برآوردن نیاز‌های خود.

وی خاطرنشان کرد: نقش مهندسی عمران در توسعه پایدار حیاتی، کلیدی و تأثیرگذار است و مهندسی عمران با ایجاد تعادل بین جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی و گنجاندان مؤلفه‌های پایداری تضمین‌کننده تحقق یک توسعه پایدار و همه‌جانبه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: این حوزه مهم با متعادل کردن تقاضا‌های فعلی با منابع این اطمینان را ایجاد می‌کند که بیشترین بهره‌وری کمترین تخریب و آسیب حاصل شود.

رنجبران افزود: توسعه پایدار در دستیابی به بیشترین پیشرفت و رفاه از طریق تمرکز بر سه اصل هدایت می‌شود؛ رشد اقتصادی، شمول اجتماعی و پایداری محیط.

وی افزود: قطعاً مهندسان عمران در خط مقدم و صف اول نقش‌آفرینان تحقق اهداف توسعه پایدار بوده و با بهره‌گیری از روش‌های نوین به‌کارگیری فناوری‌های نوین مبتنی بر هوشمندسازی و توجه به مباحث نوین انرژی نقشی بی‌بدیل خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان بزرگ‌ترین شبکه علمی کشور نقش مهم در این موضوع داشته و بزرگترین ظرفیت آن ظرفیت حل مسئله است، ریشه این دانشگاه که مولود انقلاب است دانشگاه آزاد اسلامی تبریز آغاز شده و این درخت تنومند از دانشگاه آزاد اسلامی تبریز همیشه سربلند و شهر اولین‌ها نشئت گرفته است.

رنجبران در ادامه توضیح داد: دو هدف عمده در این راستا دنبال خواهیم کرد؛ هدف نخست تأسیس و راه‌اندازی دانشکده‌های موضوعی و دوم بستر‌های نوین و فناورانه برای شکل‌گیری فرآیند نظامند برای تحقق این هدف است.

وی از تأسیس دانشکده موضوعی صنعت ساختمان خبر داد و گفت: گروه‌های آموزشی وظیفه آموزش و رسالت مشخص آموزشی را برعهده دارند، اما دانشکده‌ها مأموریت‌های حل مسئله را در جامعه دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی تبیین کرد: دانشکده صنعت ساختمان، دانشکده علوم و فناوری‌های همگرا و کوانتومی، دانشکده هوش مصنوعی و فضای مجازی، دانشگاه مهندسی صنعتی، دانشکده هنر و رسانه، فرهنگ اسلامی و تربیت اسلامی در واحد تبریز به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش آنا، نخستین همایش ملی «کاربرد فناوری‌های نوین در مهندسی عمران» به مدت دو روز در سالن‌های استاد شهریار، شمس تبریز و سالن پروین اعتصامی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته