دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1403 - 08:27

امام رضا(ع) در از بین‌بردن شبهات دینی نقش بزرگی را ایفا کرد

امام رضا(ع) در از بین‌بردن شبهات دینی نقش بزرگی را ایفا کرد
خادم کاروان رضوی زیر سایه خورشید گفت:‌ امام رضا(ع) در از بین بردن شبهات درباره دین اسلام و مذهب شیعه نقش بزرگی را ایفا کرد.
کد خبر : 911454

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام احمد تولایی، خادم کاروان رضوی زیر سایه خورشید در آیین استقبال از پرچم مقدس حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، درباره جایگاه علم از نگاه امام رضا(ع) اظهار کرد: درباره علم و دانش حضرت امام رضا(ع)، همین بس که به او لقب آل محمد(ص) را داده‌اند و در از بین بردن شبهات در رابطه با دین اسلام و مذهب شیعه نقش بزرگی را ایفا کرد.

وی افزود: نگاه حضرت ثامن‌الحجج(ع)، به علم، بسیار دقیق بوده تا جایی که آن حضرت، همه را به طلب علم‌اندوزی سفارش کرده است. امام رضایی که می‌خواهیم به آن عشق بورزیم، باید بدانیم که از ما چه می‌خواهد، او از ما می‌خواهد که یا علم بیاموزیم و یا در حال تدریس و آموزش آن باشیم.

خادم کاروان رضوی زیر سایه خورشید علم را گمشده مؤمن توصیف کرد و ادامه داد: خدا رحمت کند محبان را که با محور ولایت، دنبال آموختن علم و دانش هستند. این مصداق بین دو نفر که طالب علم هستند که همسان روزه‌داری است.

تولایی تدریس علم از سوی استادان دانشگاه را همسان نماز خواند و عنوان کرد: دانشجو در زیر چتر محبت ولایت اهل‌بیت(ع) می‌تواند با مباحث علمی به مقام روزه‌داری برسد؛ انسان همراه با علم و ادب و معرفت به کجا‌ها که می‌تواند دست پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه گره‌های علمی، دست امام رضا(ع) ست؛ اگر بدانیم چگونه متوسل بشویم، بیان کرد: از احادیث مربوط به امام مهربانی درباره علم و دانش، می‌توانیم به‌خوبی به اهمیت و ارزش آن پی ببریم و متوجه بشویم که هر مسلمانی باید به دنبال علم و دانش برود.

علم انسان را به درجات عالی دنیا و آخرت می‌رساند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه نیز گفت: علم قلب‌ها را از جهل بیرون می‌سازد و به آنها حیات می‌بخشد و انسان را به جایگاه شایستگان، مجالس نیکان، درجات عالی دنیا و آخرت می‌رساند.

بهمن ولی‌نژاد، اطاعت و عبادت پروردگار را به‌واسطه علم دانست و اضافه کرد: علم، پیشگام عمل است و عمل پیرو آن، سعادتمندان از علم بهره می‌گیرند و شقاوتمندان از آن محرومند. اصل وجود هر انسانی خرد اوست و علم سبب می‌شود انسان خردمندتر شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته