دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1403 - 16:40
زندی اعلام کرد؛

ارسال ۲۰۰ مقاله علمی به همایش ملی «کاربرد فناوری‌های نوین در مهندسی عمران»

ارسال ۲۰۰ مقاله علمی به همایش ملی «کاربرد فناوری‌های نوین در مهندسی عمران»
دبیر همایش ملی «کاربرد فناوری‌های نوین در مهندسی عمران» اعلام کرد که ۲۰۰ مقاله علمی به این همایش ملی ارسال شده است.
کد خبر : 911634

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین همایش ملی «کاربرد فناوری‌های نوین در مهندسی عمران» با حضور علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، یوسف زندی رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی، جبارعلی ذاکری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی و آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در سالن شهریار واحد تبریز کار خود را آغاز کرد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان آذربایجان‌شرقی و دبیر همایش ملی «کاربرد فناوری‌های نوین در مهندسی عمران» در این همایش گفت: مراحل مقدماتی برگزاری این همایش از ۱.۵ سال گذشته آغاز شده و پس از اعلام فراخوان، بیش از ۲۰۰ مقاله از سراسر کشور برای این همایش ارسال شده است.

یوسف زندی افزود: از این تعداد ۱۵۴ مقاله علمی از سوی کمیته داوران مورد پذیرش قرار گرفت و تلاش می‌شود برخی از مقالات ارزشمند ارائه شده در این همایش در مجلات خاص و معتبر منتشر شود.

وی با اشاره به فرصت‌ها و چالش‌های موجود در حوزه مهندسی عمران عنوان کرد: یکی از ابرچالش‌ها در این حوزه، زمان‌بندی پروژه‌ها است و با توجه به بروز موج چهارم فناوری در دنیا باید از این فناوری‌ها در اجرای پروژه‌ها استفاده شود.

دبیر همایش ملی «کاربرد فناوری‌های نوین در مهندسی عمران» گفت: برخی طرح‌ها با گذشت بیش از ۳۰ سال از آغاز اجرای آن، هنوز به مرحله سفید کاری نرسیده است.

زندی متذکر شد: راکد ماندن سرمایه شرکت‌های ساختمانی، افزایش تقاضا برای واحد‌های مسکونی و غیرمسکونی در داخل و خارج از کشور و رقابت جدی چین و ترکیه برای گرفتن بازار از دست شرکت‌های ساختمانی، پیمانکاران و مهندسان کشورمان، افزایش عمر ساختمان‌ها و توجه به مقوله انرژی از چالش‌های پیش روی حوزه عمران و فعالان این حوزه است.

وی، تأسیس و راه‌اندازی دانشکده‌های موضوعی و بسترسازی برای ایجاد دانشکده‌های بین رشته‌ای راهکار‌ لازم برای رفع این چالش‌ها و استفاده از فناوری‌های نوین اعلام کرد و یادآور شد: استفاده از فناوری‌های جدید بیش از ۳۰ سال در دنیا رواج یافته، اما ما هنوز اندر خم یک کوچه هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته