دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1403 - 12:45
نجفی:

تجربه آموزش‌های ترکیبی در مسیر پیشرفت و هوشمندسازی را ادامه می‌دهیم

تجربه آموزش‌های ترکیبی در مسیر پیشرفت و هوشمندسازی را ادامه می‌دهیم
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان بر عزم راسخ این دانشگاه در راستای ادامه آموزش‌های ترکیبی و بر حرکت در مسیر هوشمندسازی تأکید کرد.
کد خبر : 908986

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در جمع مدیران گروه رشته‌های علوم تربیتی، تکنولوژی آموزشی و آموزش مجازی کشور بر لزوم عزم راسخ این دانشگاه در راستای ادامه آموزش‌های ترکیبی و بر حرکت در مسیر هوشمندسازی تأکید کرد.

وی اضافه کرد: دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی جزء نخستین دانشکده و گروه‌هایی بود که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان راه‌اندازی شد و به واسطه اینکه موسس این دانشگاه دکتر احمدعلی فروغی از این رشته برخاسته بودند، سرمایه‌گذاری ویژه‌ای بر روی این رشته و دانشکده انجام شد و پس از آن با رشته‌های دندانپزشکی و حقوق توسعه پیدا کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان افزود: رشته های روانشناسی و علوم تربیتی از نخستین رشته‌هایی است که تا مقطع دکتری در این واحد تدریس می‌شد و نخستین استاد تمام ما، فارغ‌التحصیل از همین دانشگاه بود.

نجفی متذکر شد: دانشگاه آزاد در استان اصفهان ۹۰ هزار نفر و در واحد اصفهان (خوراسگان) ۳۰ هزار دانشجو دارد و از این تعداد حدود ۳ هزار دانشجوی خارجی داریم و دنبال آن هستیم که از ملیت‌های دیگر به ویژه جنوب شرق آسیا هم جذب دانشجو داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از دانشکده‌های بزرگ ما دانشکده تعلیم و تربیت است، ادامه داد: ما در این دانشگاه علاوه بر کلینیک روانشناسی، از وجود مزرعه تحقیقاتی، دامداری، کارخانه لبنیات، درمانگاه دندان‌پزشکی، شرکت‌های دانش‌بنیان معتبر و فعال در حوزه‌های مختلف و سرا‌های نوآوری با حوزه‌های فعالیت متنوع از جمله هوش مصنوعی بهره می‌بریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اشاره کرد: در زمینه آموزش مجازی موفق شدیم که در ابتدای کرونا با کسب اجازه از ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی کار خود را آغاز کنیم و از همان ابتدا با تلاش همکاران در واحد سامانه آموزش مجازی اختصاصی برای خود راه‌اندازی کردیم.

نجفی بیان کرد: تجارب خوبی در زمینه آموزش‌های ترکیبی داریم و در مسیر پیشرفت هستیم و درصددیم کلاس‌ها به سمت هوشمندسازی و متاورس برود، البته طبیعی است که گاه مقاومت‌هایی نیز از سوی برخی افراد صورت می‌گیرد، اما دنبال حرکت به این سمت هستیم و در این راه موفقیت‌های چشمگیری نیز به‌دست آورده‌ایم.

وی یادآور شد: در برگزاری کلاس‌ها از طرح نشاط و اجرای کلاس در محیط کارگاهی و اماکن مرتبط بهره بردیم و نقطه آغاز این طرح از دروس معارف و اجرای آن در اماکن فرهنگی بود و می‌خواهیم این طرح را به سایر دروس و رشته‌ها حتی درس‌های فنی و مهندسی نیز تسری دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته