دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1403 - 17:31

تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد

تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
امام جمعه شهر دهاقان گفت: در دانشگاه‌ها باید تلاش شود که امور فرهنگی و انجام آنها نیز بیش از پیش در دستور کار دانشگاه قرار گیرد و تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد.
کد خبر : 906683

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام اصغر رضوانی، امام جمعه شهر دهاقان در نشست با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان اظهار کرد: دانشجویان، فرزندان راستین این آب و خاک بوده که مایه روشنایی چشم و دل ایران و ایرانیان هستند. امیدوارم همگی تلاش کنند که تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد.

وی ادامه داد: جریان تعلیم و تربیت جریانی بوده مستمر که به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها سپرده شده؛ انسان در طول زندگی خود در حال تعلیم و تربیت است. اگر جریان تعلیم و تربیت در جامعه نهادینه و به شکلی مطلوب انجام شود، جامعه و مردم آن به سعادت و رستگاری خواهند رسید.

امام جمعه شهر دهاقان با اشاره به انجام مطلوب امور فرهنگی تأکید کرد: در دانشگاه‌ها باید تلاش شود که امور فرهنگی و انجام آنها نیز بیش از پیش در دستور کار و رسالت دانشگاه قرار گیرند، بر اساس اسناد بالادستی دانشگاه آزاد اسلامی، می‌توان مطابق با دانش‌پژوهی و دانش‌پروری کار‌های خوب و فاخری را انجام داد، سوق دادن پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های مقطع دکتری به سمت امور فرهنگی، می‌تواند راهکار‌های خوب، مطالعه و تحقیق درباره مسائل فرهنگی جامعه و یافتن شیوه‌های مناسب انجام کار را برای جامعه به ارمغان بیاورد.

رضوانی افزود: با انجام این کار باعث تقویت روحیه پژوهش در امور فرهنگی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌شویم که علاوه بر آن، آثاری ماندگار و قابل اجرا را در دست خواهیم داشت تا بر اساس خط مش‌های آنها، قادر باشیم امور فرهنگی را بر اساس مطالعات علمی، در جامعه ساری و جاری کنیم.

وی با بیان لزوم انجام آموزش عملی در کنار آموزش نظری در دانشگاه‌های کشور عنوان کرد: در مباحث اقتصادی و درآمدزا، چنانچه دانشگاه علاوه بر تصدی‌گری در مباحث و امور آموزشی در رشته‌های تحصیلی، آموزش عملی رشته را نیز در دستور کار قرار دهد، رویکرد خوب و قابل قبولی خواهد بود.

امام جمعه شهر دهاقان اضافه کرد: تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و یا همکاری با این گونه شرکت‌ها به منظور آموزش عملی رشته‌های نظری در واحد‌های دانشگاهی، بدون تردید بسیار مطلوب و پسندیده است که باید این امر در دانشگاه‌ها نهادینه و اجرایی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته