دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1403 - 15:56

رویداد صدرا دانشجویان را با فرصت‌های شغلی جدید آشنا می‌کند

رویداد صدرا دانشجویان را با فرصت‌های شغلی جدید آشنا می‌کند
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: دانشجویان در رویداد صدرا با روش ایجاد بازار کار آشنا می‌شوند تا خود را برای آینده آماده کنند.
کد خبر : 910219

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی مجلسی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان در حاشیه رویداد صدرا با شعار«صنعت، دانشگاه، راه اشتغال» برگزاری این رویداد را به‌واسطه دغدغه دانشگاه آزاد در افزایش مهارت دانشجویان و توجه به آینده شغلی آنها دانست و اظهار کرد: با این رویداد بستر برای مشارکت بخش صنعت و دانشگاه فراهم شده تا دانشجویان در این رویداد با فرایند‌ها و مسیر‌های ارتباط صنعت و دانشگاه و روش ایجاد بازار کار آشنا شوند و خود را برای آینده آماده کنند.

وی با اشاره به فعالیت گروه پژوهشی سنجش و بیومکانیک ورزشی و استقرار یک غرفه در نمایشگاه رویداد صدرا عنوان کرد: در این حوزه سعی کردیم دانشجویان را با حوزه بیومکانیک ورزشی و چالش‌ها؛ فرصت‌ها و فرایند‌ها آشنا کنیم تا خود را برای فرصت‌های شغلی این رشته در جامعه آماده کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان از فعالیت بخش«سنجش استعدادیابی دانشجویان» در این غرفه خبر داد و با اشاره به انجام «آنالیز ساختار قامتی» گفت: در بخش میانسال و افراد سالمند نیز معضلات و مشکلات فراوانی وجود دارد که کمک به حل آن می‌تواند بستری جدید برای ایجاد اشتغال دانشجویان تربیت‌بدنی باشد. در یک تحقیق علمی ۶۷ درصد سالمندان دچار نقص در تعادل هستند و ۶۸ درصد ریسک افتادن دارند که عدم توجه به آن برای خانواده‌ها هزینه‌بر خواهد شد.

مجلسی با اشاره به آموزش ارزیابی تعادل و ارائه برنامه‌های تمرینی و تمرکز بر بخش شناختی سالمندان عنوان: می‌توان تکنیک‌های جدیدی را طراحی کرده و فعالیت جسمی و شناختی را ارتقا داد کما اینکه در این زمینه کار‌های خوبی انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه آینده شغلی دانشجویان رشته تربیت‌بدنی دیگر تنها منحصر به معلمی و یا چارت ادارات تربیت‌بدنی نیست، توضیح داد: با رویداد‌هایی مانند صدرا، ارائه فناوری‌ها و اقدامات به‌روز می‌توان با اتصال به صنعت دانشجو را با فرصت‌های شغلی جدید آشنا کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته