دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1403 - 18:44
افکاری هشدار داد؛

ضعف آموزش عالی در حوزه انتقال مهارت‌ها

ضعف آموزش عالی در حوزه انتقال مهارت‌ها
مدیر برنامه‌ریزی و توسعه معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد گفت: آموزش عالی در حوزه انتقال مهارت‌ها خوب عمل نکرده، یعنی با سه ضلع «دانش»، «نگرش» و «مهارت» در بُعد مهارت وضعیت مناسبی نداریم.
کد خبر : 911770

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرشته افکاری مدیر برنامه‌ریزی و توسعه معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت با معاونان و مدیران گروه‌های آموزشی این واحد دانشگاهی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی به تشریح مأموریت و برنامه‌های انجام شده در این معاونت پرداخت و اظهار کرد: اگر به برخی سرفصل‌ها مراجعه کنیم می‌فهمیم که آموزش عالی در حوزه انتقال مهارت‌ها خوب عمل نکرده است، یعنی اگر سه ضلع «دانش»، «نگرش» و «مهارت» را در نظربگیریم در بُعد مهارت وضعیت مناسبی نداریم و در بسیاری از ابعاد نتوانستیم این مهارت‌های لازم را در افراد ایجاد کنیم.

ضعف آموزش عالی در حوزه انتقال مهارت‌ها

وی عنوان کرد: در این وضعیت فرد ناچار است یا از رشته‌ای که در آن تحصیل کرده پس از فارغ‌التحصیلی خداحافظی کند و وارد رشته‌ای شود که بازار کار داشته باشد یا در صورت ادامه در همان رشته‌ای که تحصیل کرده باید دوره‌های کوتاه‌مدت مهارتی را پشت سر بگذارد.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: با این تفاسیر به نظر می‌رسد آن چرخش تحولی که در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی لحاظ شده در پاسخ به این چالش و نیاز در حوزه مهارتی بسیار موثر باشد.

افکاری خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک دانشگاه جامع‌محور، اجتماعی و ارزش‌آفرین که می‌تواند افراد را تبدیل به سرمایه کند با تغییر رویکرد خود جریان دانشی محض را با جریان مهارتی و کارآفرینانه توأم می‌کند تا علاوه بر بهبود فضای کسب و کار از آسیب‌های اجتماعی هم جلوگیری کند.

ضعف آموزش عالی در حوزه انتقال مهارت‌ها

وی تبیین کرد: دانشگاه آزاد اسلامی براساس سند تحول و تعالی خود دنبال پاسخ به نیاز‌های جامعه یعنی تغییر سرفصل‌ها، ایجاد رشته‌های جدید، تغییر در شکل آموزش و پیش‌بینی آینده مشاغل و کیفیت بخشی به دروس عملی و مهارتی است.

به گزارش آنا، در این نشست مسعود رودکی معاون آموزشی و مهارتی، معصومه عمادی معاون پژوهشی و مدیران گروه‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت حضور داشتند.

رودکی معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت هم به ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های این حوزه پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته