دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جست‌وجوی حیات در سیاره سرخ با همکاری ناسا و سازمان فضایی اروپا

جست‌وجوی حیات در سیاره سرخ با همکاری ناسا و سازمان فضایی اروپا
ناسا و سازمان فضایی اروپا به منظور پرتاب مأموریت اگزومارس که قرار است نشانه‌های حیات را روی سیاره سرخ جست‌و جو کند با یکدیگر متحد می‌شوند.
کد خبر : 911877

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، ناسا برای پرتاب کاوشگر مأموریت مریخی سازمان فضایی اروپا با این سازمان همکاری می‌کند تا اهداف آن برای جست‌وجوی حیات در سیاره سرخ پیش رود.

مأموریت مریخ‌نورد اگزومارس اروپا با تأخیر طولانی مدت برای ارسال به سیاره سرخ مواجه شده و به تازگی زمان پرتاب پیش بینی شده آن در سال ۲۰۲۸ در نظر گرفته شده است.

بدین ترتیب، ناسا و آژانس فضایی اروپا یادداشت تفاهمی را روز پنج‌شنبه امضا کردند و رسماً نیروهای خود را در راستای تلاشی مشترک که منجر به قرارگیری مریخ‌نورد آن می‌شود، به یکدیگر ملحق کردند.

سازمان فضایس اروپا دوسال پیش روابط خود را با آژانس فضایی روسیه که شریک اصلی این ماموریت بود، به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین قطع کرد. در نتیجه، این ماموریت در زمان در نظر گرفته شده اجرا نشد و با تاخیر طولانی مدتی همراه شد که جدیدترین آن برای سال ۲۰۲۸ در نظر گرفته شده است.

اکنون، سازمان فضایی اروپا، کشورهای عضو آن و صنعت اروپا، همراه با ناسا، در حال دستیابی به هم‌افزایی و مشارکت‌های جدید هستند تا مأموریت مذکور با موفقیت عملیاتی شود.

برنامه خدمات پرتاب ناسا یک موشک تجاری آمریکایی را برای پرتاب کاوشگر این ماموریت در نظر می‌گیرد و بخشی از سیستم پیشرانه مورد نیاز برای فرود دقیق و سالم مریخ‌نورد در مریخ را فراهم می‌کند.

هدف اصلی این ماموریت، کاوش بر روی سطح مریخ و جستجوی نشانه‌هایی از حیات  یا اثرات گذشته آن است. کاوشگر اگزومارس مجهز به تجهیزات پیشرفته‌ای است که به آن کمک می‌کند تا نمونه‌های خاک و سنگ را از سطح مریخ جمع‌آوری کند و آن‌ها را برای تحلیل به زمین بفرستد.

این همکاری بین ناسا و  سازمان فضایی اروپا زمینه‌ای برای افزایش دانش همه افراد درباره سیاره مریخ فراهم می‌کند و می‌تواند به شناخت بهتر از این سیاره و شرایط محیطی آن کمک کند. این ماموریت می‌تواند همچنین می‌تواند کمک کند تا درک بهتری از مریخ و احتمال وجود حیات در آن یافت شود‌.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته