دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1403 - 14:46
رنجبران تشریح کرد؛

جزئیاتی از آغاز کار نخستین «رویداد صدرا» در تبریز/ ۷۰ شرکت‌ صنعتی حضور یافتند

جزئیاتی از آغاز کار نخستین «رویداد صدرا» در تبریز  ۷۰ شرکت‌ صنعتی حضور یافتند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی، جزئیاتی از آغاز به‌کار نخستین «رویداد صدرا» با حضور بیش از در واحد تبریز را تشریح کرد.
کد خبر : 912023

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایشگاه نخستین «رویداد صدرا» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با حضور مسئولان افتتاح و کار خود را آغاز کرد.

صدرا مخفف «دانشگاه، صنعت و راه اشتغال» است که با حضور بیش از ۷۰ شرکت‌های بزرگ و کوچک صنعتی در سالن چندمنظوره شهید بیوک منیرسرابی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز فعالیت خود را آغاز کرد.

جزئیاتی از آغاز به کار نخستین «رویداد صدرا» در دانشگاه آزاد تبریز

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و واحد تبریز حاشیه گشایش نمایشگاه نخستین «رویداد صدرا» به خبرنگار آنا گفت: امروز خانواده‌ها برای فرزندانشان از دانشگاه صرفاً مدرک نمی‌خواهند، بلکه تضمین آینده می‌خواهند. اگر دانشگاهی بتواند تضمین آینده برای فرزندان خانواده‌ها ایجاد کند، به آن دانشگاه رجوع می‌کنند، درغیراینصورت آن دانشگاه از گردونه فعالیت در حوزه آموزش عالی حذف خواهد شد.

آرش رنجبران افزود: دانشگاه آزاد اسلامی یک‌میلیون و ۸۰۰ دانشجو دارد و این افزایش دانشجو به اقدامات مهم دانشگاه آزاد اسلامی برمی‌گردد که یکی از آنها نمایشگاه صدراست؛ صدرا مخفف «صنعت، دانشگاه و راه اشتغال» است که برای ارتباط صنعت و دانشگاه یک نمایشگاهی ایجاد می‌شود و در همین مکان دانشجو‌یان با توانمندی‌های صنایع آشنا می‌شوند و صنایع هم نیرو‌هایی که می‌خواهند در قالب‌های مختلف از بین دانشجویان انتخاب می‌کنند و این یک پلی برای این ارتباط است.

وی متذکر شد: در دانشگاه آزاد اسلامی طرح مهمی به اسم طرح پویش داریم که دانشجویان همزمان با تحصیل دو یا سه روز از تحصیل خود را در صنعت می‌گذرانند.

جزئیاتی از آغاز به کار نخستین «رویداد صدرا» در دانشگاه آزاد تبریز

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و واحد تبریز در ادامه توضیح داد: در حال حاضر یک‌هزار و ۲۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در طرح پویش فعالیت می‌کنند و دانشجو هنگام حضور یک بخشی از درآمدش را کسب می‌کنند که برای شهریه‌شان هزینه می‌شود و در کنار آن کار هم یاد می‌گیرند.

رنجبران مطرح کرد: فارغ‌التحصیلانی که در طرح پویش شرکت می‌کنند صنعت را تجربه کرده‌اند و تا حدودی مهارت اولیه دارند.

وی از امضای یک تفاهم‌نامه با خوشه صنعتی اتاق بازرگانی خبر داد و یادآور شد: تمام صنایعی که در این خوشه هستند، کنار دانشگاه قرار گرفته‌اند و درباره حضور دانشجو در صنایع همکاری می‌کنند، همه اینها بستری است تا دانشجویان مهارت لازم را کسب کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و واحد تبریز افزود: دانشگاه‌هایی برقرار می‌مانند که روی افزایش مهارت و توانمندی سرمایه‌گذاری و کار کنند این نمایشگاه یکی از آن بخش‌هاست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته