دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون علمی رئیس‌جمهور:

فروش 530 هزار میلیارد تومانی دانش‌بنیان‌ها/ صادرات فناوری ۳ برابر شد

فروش 530 هزار میلیارد تومانی دانش‌بنیان‌ها  صادرات فناوری ۳ برابر شد
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: امسال، میزان فروش محصولات دانش‌بنیان کشور به 530 هزار میلیارد تومان رسیده است.
کد خبر : 910039

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین افتتاحیه سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس، وزیر آموزش عالی، علم و فناوری کشور زیمباوه و تعدادی از مسئولان اجرایی ‌نمایشگاه اینوتکس برگزار شد.

روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در این مراسم گفت: نمایشگاه اینوتکس، فرصتی برای نمایش قدرت و توانایی شرکت‌های دانش‌بنیان و‌ تیم‌های خلاق کشور است.

دهقانی ادامه داد: خبر خوش این است که امسال، میزان فروش محصولات دانش‌بنیان کشور بالغ بر 530 هزار میلیارد تومان رسیده است و حدود ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعالیت می‌کند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور افزود: امسال، صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان حدود سه‌برابر افزایش یافته  و طبق آمار گمرک به ۲ ونیم میلیارد دلار رسیده است.

وی بر همکاری‌های بین‌المللی ایران با کشورهای دیگر تاکید کرد و گفت: درحال حاضر، ایران قابلیت همکاری‌های گسترده بین‌المللی با قطب‌های فناوری دنیا را دارد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاددانش‌بنیان رئیس‌جمهور با تاکید بر اهمیت پارک فناوری پردیس به‌عنوان «بهشت فناوری منطقه» گفت: پارک فناوری پردیس باید به «هاب همکاری مشترک با کشورهای همسایه» برای همکاری‌های فناورانه تبدیل شود.

دهقانی اشاره کرد: اکنون، کشورهای روسیه، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان و زیمباوه برای همکاری‌های فناورانه با ایران، اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی افزود: راه‌اندازی و تاسیس شهرک نخبگانی فناورانه و  تمام‌عیار در‌ پارک فناوری پردیس از جمله برنامه‌های مهم است که امسال کلید خورده و در آینده نزدیک عملیاتی می‌شود.

دهقانی با تاکید بر آمادگی‌های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: پارک فناوری پردیس، قابلیت تبعیت از بند ۱۳ و ۱۱ قانون جهش تولید دانش‌بنیان را دارد و می‌تواند در سال‌های آینده به شهر نوآوری تبدیل شود.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه گفت: ما در برنامه ششم توسعه قول دادیم که تعداد ۶ مرکز ملی آفرینش فناوری راه‌اندازی شود اکنون با ظرفیت پذیرش نخبگان کشور آماده به فعالیت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته