دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
توسط مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران؛

ویژه برنامه گرامیداشت روز جهانی تنوع زیستی برگزار می‌شود

ویژه برنامه گرامیداشت روز جهانی تنوع زیستی برگزار می‌شود
ویژه برنامه گرامیداشت روز جهانی تنوع زیستی، همزمان با ششمین کنگره بین‌المللی و هجدهمین کنگره ملی ژنتیک ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران برگزار می‌شود.
کد خبر : 912318

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی همزمان با ششمین کنگره بین‌المللی و هجدهمین کنگره ملی ژنتیک، ویژه‌برنامه گرامیداشت روز جهانی تنوع زیستی، را با شعار مشارکت مردمی در حفاظت از تنوع زیستی برگزار می‌کند.

تنوع زیستی، یکی از دارایی‌های بیولوژیکی بزرگ سیاره‌ ماست. همه گونه‌ها و اکوسیستم‌های زنده که در سطح جهانی وجود دارند، باعث شگفتی و تعجب ما می‌شوند. از جنگل‌های بارانی آمازون تا غارهای عمیق در اقیانوس‌ها، از صحراهای بیابانی تا جنگل‌های معتدل، هر گوشه‌ زمین پر از تنوع زیستی بی‌نظیری است که ما را شگفت‌زده می‌کند.

اما متأسفانه، در دهه‌های اخیر، تنوع زیستی جهان در معرض تهدید قرار گرفته است. تغییرات اقلیمی، تخریب محیط زیست، خرابکاری زیستی و فعالیت‌های انسانی بی‌توجه به تنوع زیستی، منجر به انقراض گونه‌ها و نابودی اکوسیستم‌های حیاتی شده است.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، این ویژه‌برنامه که در راستای برنامه‌های ترویجی و فرهنگ‌سازی مرکز بر گزار می‌شود سازمان‌هایی و مراکزی چون سازمان حفاظت محیط‌زیست، جهاد کشاورزی، دانشگاه شهید بهشتی، ستاد توسعه زیست فناوری و پزشکی شخصی، انجمن ژنتیک ایران مشارکت دارند.

این ویژه‌برنامه در دوم خرداد در سالن ابوریحان مرکز همایشهای بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته